مردم، مهم‌ترین پشتیبان حکومت اسلامی هستند
مردم، مهم‌ترین پشتیبان حکومت اسلامی هستند

دبیر شورای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب گفت: در نظام اسلامی برای حاکمیت اسلام در جامعه، نیازمند حاکم اسلامی هستیم و نیازمند حکم الهی و دینی و همچنین نیازمند ابزاری هستیم تا در اختیار حاکم قرار بگیرد که کمک آن ابزار، حکم الهی را در جامعه اجرا کند و این سه ضلع بر اساس آیه «لیقوم الناس بالقسط» در صورتی اتفاق می‌افتد که مردم محوریت کار را بر عهده بگیرند و پشتیبان حکومت اسلامی باشند، تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها و احکام اسلامی میسر می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام مهدوی در جلسه‌ نشست مهم و فوری نخبگان با تأکید بر وحدت نیروهای انقلاب و مطالبه شاخص‌های انتخاب اصلح و در جمع فعالین سیاسی و اعضا حسینیه قرآن و عترت بابیان این‌که تبیین راهکار و مدل‏هایی که جمعی از دلسوزان انقلابی دورهم جمع شده‏اند تا بر اساس اعتقادات خود بر مبنای اینکه نیروهای انقلابی توانمند زمینه تحقق اهداف و ارزش‏های انقلاب را در جامعه ایجاد کنند، سخنان خود را آغاز کرد.

دبیر شورای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب اظهار کرد: امروزه دغدغه اصلی مردم ایران، دغدغه رسیدن انقلاب اسلامی به هدف نهایی خود، یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، در بیانیه گام دوم موضوع تمدن سازی که به‌عنوان سومین مرحله در این بیانیه مطرح‌شده است که مسئله‏ای مهم و اساسی است و ما باید به سمت رسیدن به این تمدن، حرکت اساسی را آغاز نماییم.

حجت‌الاسلام مهدوی با تأکید بر اینکه اگر دوستان دغدغه‏مند جریان انقلاب، برای حضور در عرصه‌های مختلف خصوصاً در عرصه‌هایی که مسئله تصمیم‌گیری برای نظام و جریان نظام به سمت تمدن اسلامی احساس تکلیف می‌کنند، همگی این‏ها در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اذعان کرد: ما نیازمند وحدت و همدلی و هماهنگی بین نیروهای انقلاب در اقدام برای تحقق هدف نهایی هستیم و اگر تفرقه در میان این افراد ایجاد شود، اهداف و آرمان‏های موردنظر تحقق نمی‏یابد.

وی افزود: ضرورت اتحاد و انسجام بیانگر این است که ما باید محور قرار دادن ارزش‏های انقلاب اسلامی، به دنبال ایجاد وحدت و انسجام باشیم.

دبیر شورای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب با اشاره به این‌که جمعی از افراد دغدغه ‏مند از جریان‌های مختلف مردمی و سیاسی دورهم جمع شده‏اند و بر اساس یک سری مؤلفه‌های مورد تائید جریان‏ها، شورای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب را ایجاد کردند افزود: بر اساس این مؤلفه‌ها و شاخص‏هایی که برگرفته از سخنان امامان انقلاب است، در تلاش برای دسترسی به آرمان‏های انقلاب هستند. نقش‌آفرینی جریان مردمی در مسیر دستیابی به اهداف از اصلی‏ترین کارهاست.

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: در نظام اسلامی برای حاکمیت اسلام در جامعه، نیازمند حاکم اسلامی هستیم و نیازمند حکم الهی و دینی و همچنین نیازمند ابزاری هستیم تا در اختیار حاکم قرار بگیرد که کمک آن ابزار، حکم الهی را در جامعه اجرا کند و این سه ضلع بر اساس آیه «لیقوم الناس بالقسط» در صورتی اتفاق می‌افتد که مردم محوریت کار را بر عهده بگیرند و پشتیبان حکومت اسلامی باشند، تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها و احکام اسلامی میسر می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام عصر، شأن حاکمیت الهی و رهبری جامعه اسلامی به حاکم جامعه واگذار می‌شود بخشی از این رهبری احکام الهی است که توسط پیامبر و ائمه ابلاغ و تبیین و تفسیر شده و فقها و مجاهدین در زمان غیبت احکام شرعی را در عرصه‌های فردی و اجتماعی و حکومتی تبیین و بازگو می‌کنند و بخش دیگر این حاکمیت، اهمیت دادن به نقش مردمی که در تحکیم حاکمیت بسیار مؤثر است که در این صورت، قوام اجرایی و تشکیل حکومت با مردم است.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان ابراز کرد: نقش‌آفرینی مردم در مجموعه فعالیت‌های کشور و ارتباط مسئولین با مردم یک اصل مهم و اساسی است و لازمه‌ی این نقش‌آفرینی حضور مستمر و پررنگ آحاد جامعه در فرآیندها و فعالیت‌های کشوری است.

خبرنگار: عاطفه مرتضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 45