مراکز پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد افتتاح شد
مراکز پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد افتتاح شد

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مراکز پیش دبستانی، دبستان و مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه شهید شکفته در مشهد افتتاح شد.

به گزارش اختر شرق؛ مرکز آموزشی ومرکز مشاوره شهید شکفته با زیربنای یک هزار و پنج متر مربع در سه طبقه بامشارکت خانواده شهید شکفته واداره کل نوسازی خراسان رضوی در سه طبقه و با ۱۵ اتاق ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم این افتتاحیه با بیان این مطلب گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۵۰‌ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد بقیه هزینه سرویس، نیازمند مشارکت خانواده ها و خیران است و در شهر مشهد با مصوبه شورای شهر این مبلغ از اعتبارات شهرداری پرداخت می شود.

دکترسید جواد حسینی با بیان مطلب که استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ۲۷.۵ مترمربع است و در حال حاضر این عدد ۱۰ مترمربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌ مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اوتیسم باید در کشور ساخته شود، خاطرنشان کرد: با همت خیران و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۶۹  مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: کل  پروژه های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیران و سازمان نوسازی مدارس این پروژه ها در حال تکمیل است.

معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین گفت : ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز بوده که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیران است.

دکتر سید جوادحسینی بیان کرد: در آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو کمبود وجود دارد که از طریق سازمان امور استخدامی و دانشگاه فرهنگیان به مرور این کمبود مرتفع خواهد شد.

به اعتقاد وی، گام بعدی استانداردسازی، مناسب سازی منابع مالی است و بر همین اساس در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

حسینی با تاکید بر اینکه در راستای استانداردسازی رویه ها در آموزش و پرورش استثنایی کشور، سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن» تدوین شده است، عنوان کرد: ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه از بدو ایجاد سازمان تاکنون شش برابر شده و در سال جاری ۳۹ هزار نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی جهان آبادی

image_printچاپ مطلب

Views: 49