مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد: حذف تومورهای مغزی با استفاده از دستگاه نوروناویگیشن ساخت متخصصان ایرانی
مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد: حذف تومورهای مغزی با استفاده از دستگاه نوروناویگیشن ساخت متخصصان ایرانی

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با خریداری دستگاه نوروناویگیشن ساخت متخصصان ایرانی، برداشتن تومورهای مغزی با روش‌های نوین و پیشرفته برای نخستین بار در شمال شرق کشور میسر شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حمید اعتماد رضایی افزود: این دستگاه که در حذف تومورهای مغزی با استفاده از روش‌های نوین نقش بسزایی دارد با پیگیری‌های انجام‌شده و حمایت‌ها به‌تازگی در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج) مشهد نصب و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این دستگاه ساخت متخصصان ایرانی است حدود شش سال پیش مطابق نمونه استاندارد جهانی آن طراحی و ساخته‌شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان قائم مشهد قطب درمانی بیماری‌های مغز و اعصاب در منطقه شمال شرق کشور محسوب شده و هم‌اکنون بیماران مغز و اعصاب از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و استان‌های هم‌جوار برای دریافت درمان‌های تخصصی به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

این پزشک فوق متخصص مغز و اعصاب گفت: با استفاده از دستگاه نوروناویگیشن مکان‌های درگیر بدون نیاز به باز شدن جمجمه ردیابی می‌شود و درنتیجه حذف تومورهای مغزی و هیپوفیز، درمان ضایعات عروق مغز و انجام نمونه‌برداری از قسمت‌های عمقی مغز با دقت و صحت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی افزود: این دستگاه همچنین توانایی به‌کارگیری در اعمال جراحی پیچیده ستون فقرات را دارد.

دکتر اعتماد رضایی گفت: اقدامات برای خریداری و راه‌اندازی دو دستگاه پیشرفته دیگر در حوزه جراحی مغز و اعصاب شامل میکروسکوپ پیشرفته جراحی اعصاب و دستگاه کنترل اعصاب نواحی مختلف بدن بیمار حین عمل جراحی نیز در حال انجام است.

وی افزود: با نصب دستگاه‌های جدید اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج) مشهد به استانداردهای بین‌المللی روز جهان نزدیک‌تر می‌شود.

گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بهره‌گیری از پزشکان مجرب در رشته‌های عروق مغز، ستون فقرات، تومورهای مغزی و ضایعات قاعده جمجمه از توانمندی‌های زیادی برخوردار است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 497