مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی: ۳۰۰ واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی در اختیار بیماران قرار گرفت
مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی: ۳۰۰ واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی در اختیار بیماران قرار گرفت

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و ضرورت ذخیره‌سازی پلاکت بهبود یافتگان کرونایی، تاکنون ۳۰۰ واحد پلاسمای خون اهدایی در اختیار تیم درمان برای روند بهبودی بیماران کرونایی قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مجید عبداللهی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و بررسی راهکارهای مختلف درمانی برای بیماران کرونایی، موضوع جمع آوری پلاسمای خون بیماران بهبود یافته در دستور کار قرار گرفت، خاطر نشان کرد: بیماران بهبود یافته کرونایی که آنتی بادی کافی در خون خود داشته باشند می‌توانند به شکرگزاری نعمت سلامتی، با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، پلاسمای خون خود را در اختیار بیماران نیازمند قرار دهند.

وی تصریح کرد: تزریق پلاسمای خون بیماران بهبودیافته یکی از راهکارهای درمانی برای بیماران کرونایی است که تاکنون ۳۰۰ واحد پلاسما به بیمارستان‌های مرجع کرونا برای کمک به روند بهبود بیماران، ارسال شده است.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه ۳۰ واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان در سازمان انتقال خون موجود است و نیاز به حضور بهبود یافتگان برای اهدای پلاسمای خون احساس می‌شود تا در پیک‌های بعدی بیماری کرونا مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان کرونایی که آنتی بادی خونشان در حد مطلوبی باشد با گرفتن وقت قبلی برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1