مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در ایام نوروز کمبودی به لحاظ نیروی پرستاری وجود ندارد
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد: در ایام نوروز کمبودی به لحاظ نیروی پرستاری وجود ندارد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حجم بیماران، در ایام نوروز تمام تیم پرستاری و کمک پرستاری بیمارستانهای دانشگاهی به صورت چرخشی در شیفت های خود حضور دارند و کمبودی به لحاظ نیروی پرستاری وجود ندارد.

به گزارش اختر شرق؛ امیر رضا صالح مقدم با اشاره به اینکه برحسب بخش نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرخصی  پرسنل گروه پرستاری لغو است و تمامی نیروها طبق برنامه های تنظیمی در بیمارستانهای دانشگاهی مشهد آماده به کار هستند، اظهار کرد: برخی از بیمارستانها منتخب برای بستری بیماران مبتلا به عفونت تنفسی تعیین شده است از همین رو تمرکز پرسنل  در این بیمارستانها و بخشها است.

وی با تاکید براینکه مابقی بیمارستانها پذیرش بیماران عادی را برعهده دارند، گفت: غیر از پرسنلی که به دلیل بیماری زمینه ای امکان حضور در بخش های عفونت حاد تنفسی را ندارند، همه پرسنل مشغول به کار هستند.

صالح مقدم با اشاره به اینکه ارایه خدمات مراقبت و پرستاری از همه بیماران در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود، عنوان کرد: اقدامات مناسبی نیز برای محافظت از پرسنل انجام شده است که از آن جمله می توان به ارائه آموزش های لازم برای مراقبت از بیماران عفونی، ارائه پمفلت های آموزشی، لباس مناسب سرهمی، دستکش، پاپوش، ماسک، عینک چشمی اشاره کرد تا هم بتوان از پرسنل و هم بیماران مراقبت کرد.

وی با تاکید براینکه کمبودی به لحاظ کادر پرستاری و کمک پرستاری نخواهیم داشت، اظهار کرد: کادر پرستاری و تیم درمان با کمترین آسیبی بتوانند بیماران را معالجه کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به دلیل در اختیار گذاشتن نقاهتگاه هایی از سوی سپاه و آستان قدس رضوی، به بیمارستانهای دیگر نیازی نخواهد بود اما اگر شرایط حاد پیش بیاید از ظرفیت همه بیمارستان‌ها استفاده خواهد شد که در حال حاضر بیمارستان اکبر ویژه کودکان، بیمارستان های شریعتی، قائم(عج) و امام رضا(ع) ویژه بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 53