مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های استان: ورود واحد گردشگری سازمان همیاری به حوزه تورریسم کشاورزی
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های استان: ورود واحد گردشگری سازمان همیاری به حوزه تورریسم کشاورزی

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ورود به مقولات مرتبط با بخش کشاورزی در راستای ایجاد زمینه‌های گردشگری کشاورزی با مشارکت بخش خصوص خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رضا ابراهیم نیا در این باره گفت: با توجه به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا یکی از موضوعاتی که می‌تواند مورد برنامه ریزی در حوزه گردشگری قرار گیرد توجه به گردشگری کشاورزی است.

وی ادامه داد: به این دلیل که موضوع تولید و کشاورزی کماکان می‌تواند در روند طبیعی خود قرار گرفته و بهره برداری از گردشگری در مزارع و باغات نیز در صورت امکان و بلامانع بودن از نظر دستگاه‌های متولی می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد برنامه ریزی جهت استفاده گردشگران قرار گیرد.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی این موسسه در حوزه گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از اهداف پیش رو، عنوان کرد: در این راستای برای اجرای این طرح در نقاط مستعد استان از مشارکت بخش خصوصی استقبال میکنیم.

وی بیان کرد: بر این اساس موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری با ورود به مقولات و موضوعات مرتبط و زمینه ساز در حوزه توریسم کشاورزی به دنبال شناسایی امکانات و ظرفیتهای بخش خصوصی برای مشارکت با این بخش در این حوزه هستیم.

آمادگی موسسه توسعه گردشگری در جهت تامین بذر و نهال شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

ابراهیم نیا با تاکید بر اهمیت موضوعات بازرگانی و درآمدی در بخش کشاورزی، مطرح کرد: مقولات حوزه بازرگانی بخش کشاورزی نیز از جمله موارد قابل توجهی است که می‌تواند در شرایط فعلی ضمن تامین نیازهای پروژه‌ها در جهت رفع نیاز سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و شهرداری‌ها به انواع محصولات و تولیدات گیاهی و کشاورزی مورد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز دائمی شهرداری‌ها در تامین بذر و نهال درختان غیر مثمر و گیاهان تزئینی مورد استفاده در پارک‌ها و فضای سبز شهری و نهال‌های سالم و فاقد آلودگی درختان مثمر جهت معرفی و عرضه به دهیاری‌های استان این موسسه اقدام به انعقاد قرارداد با موسسه بذر و نهال رضوی وابسته به آستان قدس رضوی نموده است.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی تصریح کرد: تولیدات این مرکز دارای صفات برتر ژنتیکی از قبیل پربازدهی، دیر گل دادن از نظر محافظت از شرایط غیرمترقبه مربوط به سرمای بهاره، قابلیت کشت به صورت متراکم و… بوده و به سهم خود سبب کاهش هزینه تمام شده نگهداری و یا تولید محصول می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برنامه‌های فصل درخت کاری و طرح‌های استقبال از بهار شهرداریها، خاطرنشان کرد: باتوجه به قرارداد همکاری با موسسه بذر و نهال رضوی، آمادگی داریم به منظور تامین نهال گل و درختان مثمر و غیر مثمر با ارائه ضمانت‌های لازم کیفیتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خدمات دهی کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 66