مدیر صندوق کارآفرینی امید بجستان: احیای دهکده تولید فرش دستباف مرندیز
مدیر صندوق کارآفرینی امید بجستان: احیای دهکده تولید فرش دستباف مرندیز

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان بجستان گفت: تشکیل شرکت تعاونی فرش دستبافت امید فردای مرندیز که موجب گردید تولید فرش دستبافت که هنر دیرینه و کهن بانوان این خطه کویری است و سال‌های سال نیز به فراموشی سپرده شده بود مجددا احیاء و زنده شود؛ و این روستا به عنوان دهکده فرش استان شناسایی و معرفی شود.

به گزارش اختر شرق؛ امید کریمی، مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان بجستان گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در روستاهای شهرستان بجستان برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار وجود دارد، که با برنامه ریزی صحیح و منسجم فعالیت‌ها در شهرستان و بالاخص در روستاها می‌توان از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها به نحو مطلوبی بهره برد.

وی ادامه داد: طرح «هر روستا یک محصول» از جمله طرح‌هایی است که زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم و مانع مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد. برای اجرای این طرح ابتدا مزیتهای رقابتی و تولیدی یک محصول شناسایی و پس از ساماندهی کسب و کارهای خرد و کوچک ضمن ایجاد بستر تولید محصول، بازاریابی برای فروش و نظارت بر اجرای طرح فراهم می‌گردد.

کریمی عنوان کرد: تشکیل شرکت تعاونی فرش دستبافت امید فردای مرندیز که موجب گردید تولید فرش دستبافت که هنر دیرینه و کهن بانوان این خطه کویری است و سال‌های سال نیز به فراموشی سپرده شده بود مجددا احیاء و زنده شود؛ و این روستا بعنوان دهکده فرش استان شناسایی و معرفی شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید بجستان با بیان اینکه این روستا در حال حاضر دارای حدود ۲۰۰ دار قالی با سایزهای ۶.۹، ۱۲.۱۷، ۲۴ و ۴۰ متری بوده که به واسطه وجود این صنعت ارزشمند هیچ بانوی خانه داری در این روستا بیکار مطلق نمی‌باشد و ضمن انجام امور خانواده، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه به صورت ثابت برای خانواده خود درآمد کسب می‌کنند، مطرح کرد: با اجرای طرح «هر روستا یک محصول» در روستای «مرندیز» از توابع بخش یونسی شهرستان بجستان با پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای ۷۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 88