مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام: ۸۰ درصد دام‌های سبک تربت جام فاقد طرح بیمه و هویت‌گذاری است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام: ۸۰ درصد دام‌های سبک تربت جام فاقد طرح بیمه و هویت‌گذاری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: ۸۰ درصد دامهای سبک شهرستان فاقد طرح بیمه و هویت‌گذاری است و عملاً امکان تامین نهاده یارانه‌ای مقدور نمی‌باشد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا عرفانی مدیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهیانه مقدار یک هزارو ۷۰۰ کیلو گرم نهاده‌های دامی دراین شهرستان توزیع می‌شود، گفت: این میزان تنها ۳۰ درصد نیاز واقعی دام‌ها است.

وی ادامه داد: غالب دامهای سنگین شهرستان بیمه و هویت‌گذاری شده و ازنهاده‌های یارانه‌ای برخوردار هستند و دامداران دام سبک جهت دریافت نهاده‌های دامی یارانه ابتدا بایستی به کارگزاری بیمه صندوق بانک کشاورزی مراجعه و پس از بیمه و پلاک کوبی دامهای خود جهت تخصیص نهاده به اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

عرفانی بیان کرد: کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی و تشکل‌های بخش دام شهرستان وظیفه بیمه نمودن، هویت بخشی و پلاک کوبی دام جهت بهره مندی دامداران از طرح هویت بخشی و تخصیص نهاده‌ها را دارند و می‌بایست دراین زمینه حضور فعال و با برنامه‌ای داشته باشند تا چنانچه قصور وکوتاهی دراین زمینه از سوی کارگزاران بیمه انجام شود قطعا کارگزاری دیگری در شهرستان درخواست و فعال خواهد شد.

وی از بخشداران و دهیاران خواست تا نسبت به بیمه دام، دامداران و بهره برداران را به تشکل‌های دامی و کارگزاران صندوق بیمه شهرستان راهنمایی و ارشاد نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۰ و ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری کشور و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی پلاک کوبی، هویت بخشی و بیمه کلیه دام‌ها الزامی بوده و توزیع نهاده‌های دامی یارانه دارصرفا به دام‌های سنگین و سبک پلاک‌گذاری و هویت‌گذاری شده تخصیص می‌یابد.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Views: 21