مدیر جهاد کشاورزی سرخس از احیاء صنعت نوغانداری برای اولین بار در شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی سرخس از احیاء صنعت نوغانداری برای اولین بار در شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به وضعیت آب وهوایی سرخس و استعداد این منطقه در گسترش توتستانها، گفت: صنعت نوغانداری بسته به وجود درختان توت وایجاد توتستانها است و از آنجا که شرایط شهرستان مساعد این شغل بود برای اولین بار با شناسایی۲۰ نفر علاقه مند پیگیر تهیه تخم نوغان ولارو مورد نظر از استان شدیم.

به گزارش اختر شرق؛ محمد علی رهنما با اشاره به وضعیت آب وهوایی سرخس و استعداد این منطقه در گسترش توتستانها، گفت: صنعت نوغانداری بسته به وجود درختان توت وایجاد توتستانها است و از آنجا که شرایط شهرستان مساعد این شغل بود برای اولین بار با شناسایی۲۰ نفر علاقه مند پیگیر تهیه تخم نوغان ولارو مورد نظر از استان شدیم.

وی با بیان اینکه  سرمایه گذاری اندک، سود قابل توجه و برگشت سرمایه در دوره کوتاه ۴۵ روزه از مزایای نوغان داری است، عنوان کرد: براساس سهمیه  استان۲۰ جعبه  وعلاوه بر سهمیه هشت جعبه از سوی مدیریت امور دام  استان به شهرستان تعلق گرفت که در ابتدای شروع این شغل رشد ۱۴۰ درصدی داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به آموزش‌ها وبرگزاری کلاس‌های آموزشی و… به‌طور متوسط ازهر جعبه ۳۵ کیلو پیله تر برداشت شود که بصورت تضمینی از سوی استان به قیمت هر کیلو ۶۵ تا ۸۰ تومان بسته به مرغوبیت پیله خریداری می شود.

رهنما با تاکید براینکه این صنعت بعنوان یک شغل با داشتن فضای سرپوشیده کم حتی در حاشیه سایر فعالیت ها بازده اقتصادی مطلوبی دارد، تصریح کرد: از سیاستهای تشویقی دولت جهت توسعه نوغانداری توزیع نهال یارانه ای (توت) ونوغان در دستور کار است بطوری که هر جعبه تخم نوغان به قیمت هفت هزارو پانصد تومان وهر جعبه لارو ۱۵ هزار تومان طی این چندین سال ثابت مانده، چنانچه افراد دیگری در این رشته ورود پیدا کنند جهاد کشاورزی حمایت های لازم را در دستور کار دارد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10