مدیر جهاد کشاورزی خوشاب: پرداخت ۹۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ماه
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب: پرداخت ۹۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ماه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذرماه سال جاری ۹۱ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه احداث گلخانه، فرآوری پسته، مکانیزاسیون، توسعه باغات، پرورش دام و کشاورزکارت پرداخت شده است، که در مجموع باعث ایجاد و تثبیت ۹۶ نفر اشتغال در سطح شهرستان شده است.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۸ نفر با مبلغ ۱۰۲۲ میلیارد ریال در سامانه تسهیلات جهاد کشاورزی ثبت نام کرده اند، که تعداد ۱۵۶ نفر به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

رودسرابی با بیان اینکه عمده تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی یارانه دار می‌باشد گفت: تسهیلات پرداختی به کشاورزان و سرمایه گذاران با سود ۱۲ تا ۱۵درصد و مدت بازپرداخت ۶-۱ سال متغییر است، همچنین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی با بهره ۱۰ تا ۱۲ درصد و باز پرداخت یکساله در سامانه تسهیلات جهاد کشاورزی فعال و قابل پرداخت می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب از پرداخت تسهیلات یکساله با سود ۱۲ درصد برای خرید کود و سموم شیمیایی تاسقف ۲۰۰ میلیون ریال به گندم‌کاران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به حذف یارانه کود‌های پتاسه و فسفاته کشاورزان عزیز می‌توانند جهت دریافت این تسهیلات برای خرید کود مورد نیاز اقدام نمایند.

رودسرابی به متقاضیان دریافت وام توصیه کرد: قبل از هرگونه ثبت نام برای دریافت تسهیلات، جهت اخذ مجوز مربوطه اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اینکه شهرستان خوشاب مستعد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام وطیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی است، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه ستاد رفع موانع تولید مستقر در فرمانداری جهت حمایت از سرمایه گذاران در بخش کشاورزی دراولویت کار اداره جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی ادامه داد: موانع ایجاد شده برای سرمایه گزاران به طور مرتب رصد و در کارگروه‌های مختلف با محوریت فرماندار شهرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در پایان با اشاره به واگذاری کلیه فعالیت‌های تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی، اعلام کرد: ایجاد کارگزاری فروش نهادهای کشاورزی، ایجاد مراکز جهاد کشاورزی غیر دولتی، ایجاد شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره ای، ایجاد شرکت‌های خصوصی آب خاک، ایجاد شرکت‌های خدمات مکانیزه بخش کشاورزی و ایجاد شرکت‌های تعاونی دامداران شهرستان از جمله فعالیت‌های مورد حمایت این مدیریت می‌باشد، که متقاضیان می‌توانند جهت آگاهی از شرایط اختصاصی و دریافت مجوز‌های لازم به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

image_printچاپ مطلب

Views: 163