مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از تولید، کار و کارگر، الزامات مهم در تحقق شعار سال
مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از تولید، کار و کارگر، الزامات مهم در تحقق شعار سال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: حمایت از تولید داخلی مهم‌ترین الزامات در تحقق سال محسوب می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه حمایت از کارگران به‌عنوان بازوان اصلی اقتصاد، مؤلفه‌ای مهم برای تحقق جهش تولید محسوب می‌شود، عنوان کرد: حمایت از کارگاه‌ها و کارخانه جات در درجه اول به معنی حمایت از قشر ضعیف کارگر و در مرحله بعدی ایجاد خودکفایی و رونق تولید داخلی محسوب می‌شود.

وی در حاشیه بازدید از شرکت صنعت گستر عطا ملک جوین، خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون چه درزمینهٔ خاک‌ورزی و چه مسائل مربوط به کاشت، داشت و برداشت همه‌جا مورداستفاده قرار می‌گیرد و توسعه بخش کشاورزی نیازمند استفاده از بروزترین تجهیزات و ادوات است.

 قارزی با اشاره به اینکه شرکت صنعت گستر عطا ملک جوین یکی از شرکت‌های فعال درزمینهٔ تولید ادوات بروز کشاورزی است و محصولات آن علاوه بر بازار داخل کشور نیز در بازارهای افغانستان و عراق به فروش می‌رسد، مطرح کرد: این شرکت علاوه بر تولید ادوات و تجهیزات باکیفیت و بروز کشاورزی نیز موجب ایجاد اشتغال‌زایی تعداد زیادی از جوانان فنی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین بابیان این‌که این شرکت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به‌صورت رسمی با تولید انواع ادوات کشاورزی آغاز کرده است، تصریح کرد: مهم‌ترین محصولات تولید این شرکت، اسکریپر لیزری، لودر لیزری، انواع روتیواتور باغی و زراعی، انواع سم‌پاش کشاورزی، کودپاش کن دامی و …است.

قارزی با اشاره به اینکه شهرستان جوین یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیکی همچون گندم، چغندرقند، کلزا است و نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی نیز دارد، گفت: بدون شک تولید دستگاه‌های نوین و دقیق کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی و درواقع دستیابی تولید پایدار داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، حمایت از تولیدکنندگان در تمام بخش‌ها را امری بسیار مهم خواند و عنوان کرد: رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان درواقع باعث به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد، افزایش اشتغال‌زایی و جهش تولید نیز می‌شود.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 56