مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از بانوان در بخش کشاورزی باعث نقش آفرینی آن‌ها در اقتصاد خواهد شد
مدیر جهاد کشاورزی جوین: حمایت از بانوان در بخش کشاورزی باعث نقش آفرینی آن‌ها در اقتصاد خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با هدف حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد انگیزه برای زنان روستایی از نزدیک از محل فعالیت یکی از آن‌ها بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی در حاشیه بازدید از محل فعالیت یکی از زنان فعال در این شهرستان که پرورش دهنده حدود ۵۰۰ قطعه اردک، مرغ و خروس، بوقلمون و غاز و ۵۰ قطعه شترمرغ و ۱۳۰ راس دام سبک نیز است ضمن قدردانی از تلاش‌های این بانوی کارآفرین، گفت: به طور قطع بانوان روستایی نقش مهم و پررنگی در تولید محصولات کشاورزی در روستاها دارند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه حمایت از بانوان باعث ایجاد اشتغالزایی در روستا می‌شود، عنوان کرد: بدون شک با ترویج این امر و افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای سطح درآمد و اقتصاد این خانواده‌ها نیز شرایط برای تثبیت خانواده‌ها بخصوص حضور جوانان در روستا نیز فراهم خواهد شد.

قارزی با اشاره به اینکه به لطف خدا و از برکت انقلاب اسلامی در بخش افزایش میزان تولیدات کشاورزی و خودکفایی در بسیاری از محصولات در کشور خوب عمل شده است، گفت: در بخش سلامت غذایی نیز برای ارتقای کیفیت محصولات تلاش‌های بسیاری انجام شده و اکنون با کیفیت‌ترین محصولات دنیا در ایران تولید می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه روستایی مفهومی جامع و چند بعدی بوده که دربرگیرنده رشد بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن، زیربناهای اقتصادی – اجتماعی، خدمات اجتماعی و تسهیلات مربوطه و مهم‌تر از همه توسعه منابع انسانی درمناطق روستایی است، اظهار کرد: بدون شک زنان در توسعه روستاها و حفظ آن نقش مهمی دارند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 56