مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گلخانه‌ای، گامی بسوی کشاورزی پایدار و اقتصادی
مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت گلخانه‌ای، گامی بسوی کشاورزی پایدار و اقتصادی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: حمایت و ترویج کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه ایعلاوه بر افزایش تولید در واحد سطح موجب ایجاد کشاورزی پایدار و اقتصادی میگردد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه محور تولید در این شهرستان با توجه به فعالیت بالغ بر ۱۲ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی نیز در این بخش توسعه یافته است، عنوان کرد: با توجه به شرایط کاهش نزولات آسمانی و بالا بودن قیمت نهاده‌ها شایسته است کشت محصولات کشاورزی نیز در محیط‌های گلخانه‌ای انجام گیرد.

قارزی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است، تصریح کرد: به طور قطع حرکت در جهت این شعار در جهت رسیدن به تکامل از سوی تمام دستگاه‌ها موجب ارتقا و خودکفایی در تمام بخش‌های تولیدی میشود و مهمترین گزینه حمایت از تولید کنندگان داخلی و رفع موانع تولید محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه که تمام مراحل رشد گیاه تحت کنترول کامل است باعث افزایش ۱۰ الی ۱۲ برابری عملکرد نیز خواهد شد.

قارزی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی هستند که هم‌اینک در گستره ۲۵ هزار مترمربعی واحدهای گلخانه‌ای جوین تولید می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، اشتغالزایی را یکی دیگر از اهداف توسعه و گسترش گلخانه‌ها دانست و گفت: در شرایطی که اشتغالزایی در مقطع فعلی یکی از اهداف اصلی دولت است و ایجاد فرصت‌های شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قارزی در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا شهرستان جوین با دارا بودن ۱۴ گلخانه فعال شرایط را برای اشتغال ۳۰ نفر بطور مستقیم و ۹۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم نموده است.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Views: 127