مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت دانه‌های روغنی لازمه‌ی خودکفایی در تولید روغن
مدیر جهاد کشاورزی جوین: ترویج کشت دانه‌های روغنی لازمه‌ی خودکفایی در تولید روغن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین باهدف بررسی میزان کلزای تحویل گرفته‌شده نیز از انبارهای تحویل بازدید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به جایگاه وِیژه دانه‌های روغنی و در رأس آن دانه روغنی کلزا و همچنین تبیین سیاست‌های خودکفایی در تأمین نیاز روغنی کشور، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی نیز ترویج کشت دانه‌های روغنی نیز است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین بابیان اینکه خودکفایی در تمامی محصولات بخصوص محصولات استراتژیک مثل کلزا و گندم ازجمله مهم‌ترین سیاست‌های جهاد کشاورزی در حفظ امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: به لطف خدامحور توسعه در شهرستان جوین در بخش کشاورزی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و با همکاری تمامی دستگاه‌ها به سمت تولید پایدار گام برداریم.

قارزی بابیان اینکه کلزا یکی از بهترین گزینه‌های کشت تناوبی نیز است، تصریح کرد: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان آغازشده که تاکنون یک هزار تن کلزا تحویل مراکز دولتی خرید گندم تحویل‌شده است.

مریم حمیدی راد، مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن تأکید بر ترویج کشت دانه‌های روغنی، خاطرنشان کرد: کشت این محصول علاوه بر ایجاد خودکفایی در تولید روغن مصرفی کشور و جلوگیری از خروج ارز نیز مزایای بسیاری در ایجاد تناوب زراعی و افزایش ماده آلی خاک و درنتیجه رونق کشاورزی دارد.

لازم به ذکر است؛ قیمت پایه کلزای خریداری‌شده‌ی این محصول توسط مراکز دولتی نیز ۱۱ هزار تومان نیز اعلام‌شده است.

خبرنگار: سید حجت‌الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 50