مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون: تمام تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان ایرانی و افغانستانی در خوابگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون: تمام تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان ایرانی و افغانستانی در خوابگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است

به دنبال بارندگی‌های اخیر و به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افغانستان، کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون معطل‌مانده‌اند.

به گزارش اختر شرق؛ سید حسین آقایی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: از هفته گذشته که بارش برف و یخبندان در شهرستان تایباد آغازشده صف طولانی کامیون‌ها در مرز دوغارون مشکلاتی ازجمله معطلی رانندگان را در برداشته است.

وی گفت: کاهش ۲۰ درصدی ورود و خروج کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون از موارد منفی این بارش است و افزود: با توجه به اینکه جلسه کمیته ساماندهی مرز با حضور مدیرکل گمرک دوغارون و نهادهای مرزی در این خصوص برگزار شد و تمام تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان ایرانی و افغانستانی در خوابگاه‌ها پیش‌بینی‌شده، اما فراهم نبودن زیرساخت‌ها در آن‌سوی مرز، تردد را با مشکل روبرو کرده است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بیان کرد: گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ساعات اولیه بارش‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در خصوص تخلیه بار، بارگیری و ناظران ارزیابی به رانندگان خدمات ارائه کرده و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه ندارد.

آقایی در پایان بابیان اینکه با توجه به برودت هوا و معطلی رانندگان در مرز دوغارون با تمهیدات انجام‌شده دو خوابگاه داخل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تجهیز شده تا رانندگان ایرانی و افغانستانی در این مدت، محلی برای اسکان و استراحت داشته باشند، عنوان کرد: ارائه خدمات توسط گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به دلیل تسریع در حمل‌ونقل کامیون‌ها تا ساعت ۲۰ تمدیدشده است.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 24