مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد: ارزش آفرینی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال از اولویت‌های اداره معین اقتصادی است
مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد: ارزش آفرینی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال از اولویت‌های اداره معین اقتصادی است

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد گفت: اداره معین اقتصادی در تعامل با سازمان‌ها و نهادها، ۳۰ تفاهم نامه همکاری و ۶۲ پروژه مشترک با سازمان‌های موثر در حوزه کسب و کار و حدود ۱۶۰ پیگیری در این حوزه برگزار کرده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی قناویزچی در خصوص فعالیت‌های اداره معین اقتصادی این اداره کل بیان کرد: رویکرد معین اقتصادی برنامه ریزی جهت تعامل و هماهنگی بین ارکان تحقق اهداف معین اقتصادی در حوزه شهرداری مشهد مقدس، ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین شهرداری مشهد مقدس و سازمان‌ها و نهادهای سطح شهرستان مشهد در راستای ایجاد ارزش آفرینی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال، شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های حوزه کارآفرینی و اشتغال و ارائه طرح و برنامه جهت بهبود فضای کسب و کار و توسعه ظرفیتهای اشتغال و هماهنگ سازی، انسجام بخشی و برقراری توازن درحوزه اکوسیستم کارآفرینی با نگاه فرابخشی است.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد عنوان کرد: این اداره با ایجاد کارگروه ارزش افرینی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال تلاش کرده در مباحثی همچون ساماندهی کارگران ساختمانی، دیجیتال مارکتینگ ها، مراکز نیکوکاری، مشارکت دادن خیرین با برگزاری جلسات با سازمان‌های درون مدیریت شهری و بیرونی در جهت اشتغال‌زایی با ایجاد هم افزائی بین بخشی، نقش هماهنگ کننده و تسهیل‌گر داشته باشد.

وی ادامه داد: این اداره در تعامل با سازمان‌ها و نهادها، ۳۰ تفاهم نامه همکاری و ۶۲ پروژه مشترک با سازمان‌های موثر در حوزه کسب و کار و حدود ۱۶۰ جلسه پیگیری در این حوزه برگزار کرده است.

قناویزچی تهیه کتاب معین شهر را از دستاوردهای تعامل با سازمان‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: این کتاب با برگزاری ۳۰۰ جلسه جهت هم اندیشی و کسب تجربه با ادارات، سازمانها وکارآفرینان برتر، ۱۸۲ مکاتبه با سازمان‌ها و احصاء ظرفیت‌های توسعه اشتغال و سرمایه‌های کارآفرینی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۲۸ دستگاه برون سازمانی تهیه شده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه اداره معین اقتصادی به منظور احصاء ظرفیت‌های توسعه اشتغال و سرمایه‌های کارآفرینی پروژه‌های مشترک با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه، صدا و سیما، اداره کل صمت، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان و. . داشته است، تصریح کرد: تولید صنایع دستی از سنگ سرپانتی، عروسک سازی، کسب و کارهای نوین، انیمیشن، نیروگاه خورشیدی، گیاهان دارویی، تولید مصنوعات چرمی از چمله پروژه‌هایی است که برای توسعه فرصت‌های کسب و کار در نظر گرفتیم که در ابتدا در سه مبحث سنگ سرپانتین، عروسک‌سازی و کسب و کارهای نوین ورود کردیم.

قناویزچی بیان کرد: در حوزه سنگ سرپانتین اولین رویداد سنگ و قلم با جانمایی باکس‌هایی در مترو جهت معرفی سنگ سرپانتین و هنرمندان این حوزه برگزار شد در ادامه مسابقه پیامکی برای شناساندن این سنگ و در اختیار گذاشتن فضایی از پل کوه پارک در اختیار هنرمندان این حوزه، جشنواره ایده‌پردازی با موضوع سنگ هرکاره برگزار شد.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد اظهار کرد: پیگیری برگزاری کارگروه استانداری با موضوع سنگ سرپانتین و پیگیری مصوبات آن، تبلیغات گسترده در سطح شهر و کشور با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و پیگیری فروشگاه‌های خالی شهرداری برای عرضه محصولات سنگی و… از دیگر اقدمات ما در حوزه سنگ سرپانتین است.

قناویزچی با اشاره به حوزه عروسک‌سازی بیان کرد: با توجه به اینکه این حوزه نیاز به سرمایه زیاد، کارگاه و تخصص بالا ندارد، هر خانم در کنار کار منزل می‌تواند با آموزش وارد این حرفه شود و در جهت اشتغالزایی برای خانواده موثر باشد. لذا این اداره ضمن برگزاری جلسات با هنرمندان این حوزه و آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها در حوزه بازاریابی، فروش، صادرات، مواد اولیه، مکان فروش و…، غرفه‌های نمایشگاهی و فروش در جمعه بازار، فروشگاههای شهرما و ایستگاه‌های بهارانه ایجاد کرده است. همچنین واگذاری غرفه فروش عروسک در کوهسنگی به کارآفرین این حوزه و بازدید، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی عروسک سازان از دیگر اقدامات ما در حوزه عروسک‌سازی است.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره عروسک‌سازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره ضمن شناسایی افراد متولی این حوزه، از افراد صاحب فکر و هنر برای ایده‌پردازی و ساخت عروسک‌هایی با هویت ملی و ایرانی بهره‌مند می‌شویم.

قناویزچی گفت: با توجه به اینکه کسب و کارهای نوین در شرایط حال حاضر جامعه ما ضروری است و موجب درآمدزایی نامحدود، بدون محدودیت زمان و مکان و محدودیت جغرافیایی است و با کمترین سرمایه می‌توان ورود کرد، جلساتی با کارآفرینان شناسایی شده در این حوزه برگزار شده است.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان این مطلب که ما با معرفی افراد کارآفرین به اپلیکیشن‌ها ضمن تبلیغ محصول کارآفرین، در جهت معرفی اپلیکیشن در تبلیغات شهری تلاش می‌کنیم در جهت اشتغالزایی و توسعه کارافرینی گام برداریم، خاطرنشان کرد: برای توسعه کارآفرینی و زنجیره ارزش، توانمندسازی تشکل‌های کارآفرینی محله را در دستور کار قرار دادیم و در این خصوص ۳۵۵ کارآفرین و ۲۰ پشتیبان شناسایی شده که ۱۲۳۰ اشتغال را ایجاد کرده است.

image_printچاپ مطلب

Views: 49