مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور: تقویت فرهنگ عمومی نیازمند افزایش احساس مسئولیت در شهروندان است
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور: تقویت فرهنگ عمومی نیازمند افزایش احساس مسئولیت در شهروندان است

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشورگفت: آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ است، راس همه اصلاحات، اصلاح فرهنگ است و اگر بخواهیم به یک توسعه پایدار، متوازن و انسانی و یک رشد تکامل همه جانبه برسیم مبدا و مقصد فرهنگ است.

به گزارش اختر شرق؛ اسماعیل شفاعی در نشست تخصصی کارشناسان دبیرخانه‌های شورای فرهنگ عمومی، کارگروه مد و لباس و زیست عفیفانه کشور و استان‌ها اظهار کرد: برگزاری این نشست در ایام زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام را به فال نیک می‌گیریم و این تقارن مقدمه‌ای بر اتفاقاتی است که می‌تواند در حوزه شورای فرهنگ عمومی کشور موثر باشد.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اگر جوهره انقلاب اسلامی حوزه فرهنگ بوده ادعایی روشن و بی‌نیاز از اثبات است هم در بیانات امام راحل (ره) و هم در نهضت انقلاب ایران فرهنگ به عنوان گوهره انقلاب اسلامی جایگاه قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: آن چیزی که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ است، راس همه اصلاحات، اصلاح فرهنگ است و اگر بخواهیم به یک توسعه پایدار، متوازن و انسانی و یک رشد تکامل همه جانبه برسیم مبدا و انتهای فرهنگ است.

شفاعی تصریح کرد: ما در شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسئله فرهنگ احساس مسئولیت کنیم و به سمت راهکار روش و اقدام حرکت کنیم، ما در چهار دهه انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی پیشرفت‌ها و البته ضعف‌هایی نیز داشتیم که بعضاً جدی بوده اند.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ما در بحث ارتقای فرهنگ اسلامی باید نگاه خود را تغییر دهیم و موانع پیش رو را کم کنیم گفت: این شورا با دستگاه‌ها تعامل دارد اما غیبت مردم در این مسئله حس می‌شود؛ یکی از چالش‌های ما در سبک زندگی، انفعال فرهنگی عمومی در برابر تهاجم‌ها گسترده به سبک زندگی و ضعف سواد مصرف است.

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیزاظهار کرد: امیدواریم آنچه که در این دو روز گفته شود سبب اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی با طرح این پرسش که در حوزه فرهنگ چه وظیفه‌ای داریم، گفت: امام رضا علیه السلام فرمود: خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند. علوم ما رو یاد می‌گیرد و به مردم یاد می‌دهد اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان اذعان کرد: آنچه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی داریم همین سبک زندگی و معارفی است که از بزرگان دین و ائمه است و نقص ما در مبانی و معارف نیست بلکه در نوع ارائه بیان آموزش است که نتوانستیم این زیبایی‌ها را به عنوان فرهنگ عمومی به جامعه مخاطب خود منتقل کنیم.

خبرنگار:‌ سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 10