مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان: بیش از یک هزار و ۸۰۰ سند تا پایان سال ثبت خواهد شد
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان: بیش از یک هزار و ۸۰۰ سند تا پایان سال ثبت خواهد شد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: تا پایان سال بیش از یک هزار و ۸۰۰ سند برای روستاهای بالای بیست خانوار و شهرهای زیر بیست و پنج هزارنفر جمعیت صادر خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی در کارگروه تخصصی بنیاد مسکن تربت‌جام که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روسا و کارشناسان دو دستگاه برگزار شد بر تعامل بیشتر و همکاری جهادی به‌منظور تحقق سهمیه مشخص‌شده سالانه صدور اسناد روستایی در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تأکید کرد.

محمد نخعی که در کارگروه تخصصی بنیاد مسکن با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، روسا و کارشناسان مربوطه در شهرستان تربت‌جام برگزار و عملکرد ۵ واحد ثبتی بررسی کرد افزود: همکاری جهادی به‌منظور تحقق سهمیه مشخص‌شده سالانه صدور اسناد روستایی در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ضروری خواهد بود.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره بر لزوم تکمیل و ارسال پرونده‌ها توسط بنیاد مسکن به واحدهای ثبتی از آمادگی کامل صدور این اسناد در کوتاه‌ترین زمان در ادارات ثبت خبر داد و گفت: مبنای کار در شهرهای دورتر از مرکز استان باید تلاش برای بهره‌مندی و ارائه خدمات الکترونیک به روستاییان و اقشار کم‌درآمد جامعه باشد تا این قشر نیز از این خدمات برخوردار گردند.

 وی در ادامه به بررسی وضعیت عملکرد واحدهای ثبتی تربت‌جام، صالح‌آباد، تایباد، فریمان و باخرز پرداخت و گفت: تا پایان سال بیش از یک هزار و ۸۰۰ سند برای روستاهای بالای بیست خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در این حوزه‌های ثبتی با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر و اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در برخی از واحدهای ثبتی شاهد عملکرد مناسبی در نیمه نخست سال نبوده‌ایم که با همکاری بیشتر و برنامه‌ریزی انجام‌شده در نیمه دوم سال این عقب‌افتادگی جبران خواهد شد در همین راستا نیز دستوراتی به‌منظور کمک واحدهای ثبتی به ادارات بنیاد مسکن درزمینهٔ تهیه نقشه‌های شمیمی املاک مورد درخواست صادر نمود.

نخعی با اشاره به یک هزار و ۳۴۹ رقبه وقفی در شهرستان تربت‌جام گفت: از این تعداد ۷۷۷ رقبه دارای سند ۵۲۷ رقبه فاقد سند و تعدادی نیز در جریان رسیدگی از طریق مراجع قضایی می‌باشد.

وی افزود: تاکنون ۴۲۶ سند مالکیت برای این رقبات صادر گردیده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۶۰ سند مالکیت دیگر نیز به‌منظور تثبیت و صیانت از این موقوفات با همکاری اداره اوقاف شهرستان صادر نماییم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان در ادامه بر تلاش و تعامل بیشتر اداره اوقاف تایباد با ثبت‌اسناد و املاک این شهرستان تأکید کرد و گفت: از ۶۲۸ رقبه تحت تولیت اوقاف و امور خیریه این شهرستان تاکنون فقط ۲۰۲ سند مالکیت برای ۲۵۱ رقبه صادر گردیده است و ۳۷۷ رقبه دیگر فاقد سند مالکیت می‌باشد که باید با تعامل بیشتر این اسناد مالکیت نیز صادر و از هرگونه تعدی به نیات واقفین پیشگیری گردد.

نخعی در ادامه این سفر یک‌روزه با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام با حجت‌الاسلام محمد ذاکری معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و وضعیت رقبات و موقوفات شهرستان‌های تربت‌جام و تایباد را بررسی نمود.

خبرنگار: رضا اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 68