مدیرکل بنیاد خراسان رضوی ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان را اعلام کرد
مدیرکل بنیاد خراسان رضوی ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان را اعلام کرد

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی ویژه برنامه های سی امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران را اعلام کرد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام حسین معصومی ویژه برنامه های سی امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور را اعلام کرد و گفت: ۲۶مرداد ۱۳۶۹ یکی از به یاد ماندنی ترین روزهایی است که قلب همه مردم ایران شاد شد. حتی کسانی که فرزند اسیر نداشتند، از شدت شوق و اشتیاق به خیابان ها می آمدند و شیرینی و شربت توزیع می کردند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه این روز، یادآور افتخار و رشادت های آزادگان است و نباید در جامعه فراموش شود، عنوان کرد: کنگره ملی «الماس‌های درخشان» ۲۶ مرداد در سالن شهید هاشمی نژاد اداره کل بنیاد خراسان رضوی به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس همراه با تجلیل از سه آزاده فعال استان در زمینه ایثار اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثریت برنامه های امسال با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی است، افزود: دیدار مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی  با آزادگان و تجلیل از ۱۵ نفر از همسران، فرزندان و آزادگان شاخص استان به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری خراسان رضوی و کلیه فرمانداری ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تجدید میثاق با شهدا در سطح استان برگزار می شود، ادامه داد: تعدادی از آزادگان سرافراز با لباس  دوران اسارت با حضور در بیمارستان قائم (عج) از مدافعان سلامت قدردانی و با اهدای خون به آرمان های شهدای غریب ادای احترام می کنند.

این مقام مسئول ویزیت رایگان پزشکان آزاده برای افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ها با حضور آزادگان، اکران تصاویر آزادگان و شهدای غریب دوران اسارت در قاب های شهری، کارناوال ورود آزادگان در سطح شهر، دیدار و تجلیل از ازادگان شاغل و بازنشسته ادارات، روایتگر ی، بیان خاطرات و نامگذاری خیابان و بوستان شهر های استان به نام آزادگان از دیگر برنامه های این روز به شمار می رود.

حجت الاسلام معصومی تاکید کرد: علاوه بر برنامه های یاد شده، بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های خراسان رضوی ویژه برنامه های مستقلی شامل برگزاری مسابقات، نمایشگاه عکس و پوستر، فضای آرایی ادارات، مساجد و کانون های فرهنگی را در دستور کار دارد

لازم به ذکر است؛ ۴۳ هزار آزاده از شش ماه تا بیش از ۱۰ سال عمر خود را در زندان های رژیم بعث عراق سپری کردند، ۶۶ نفر از این تعداد، خانم‌های آزاده‌ای هستند که به اشکال مختلف به اسارت دشمن درآمدند و۵۷۰ نفر از عزیزان آزاده در غربت اسارت به مقام رفیع شهادت رسیدند و سه هزار و۳۹۵ آزاده نشان افتخار استان خراسان رضوی به شمار می روند.

خبرنگار: نرجس محمدی

image_printچاپ مطلب

Visits: 2