مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان: وصول درآمد پارسال در خراسان رضوی ۶.۵ درصد بیش از میزان مصوب بود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان: وصول درآمد پارسال در خراسان رضوی ۶.۵ درصد بیش از میزان مصوب بود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وصول درآمدهای عمومی استان طی سال گذشته ۶.۵ درصد بیشتر از میزان مصوب در قانون بودجه بود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حسین امیر رحیمی با بیان اینکه درآمد مصوب استان در سال گذشته ۵۶ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال تعیین شد که میزان وصول آن ۶۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال شد، عنوان کرد: طی یک دهه گذشته این نخستین بار است که توانستیم بیش از درآمد مصوب وصول کنیم و به این ترتیب حدود ۶.۵ درصد مازاد درآمد نسبت به درآمدمصوب در این استان محقق شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این درآمدها از محل درآمدهای مالیاتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، خدمات، فروش کالا، اخذ جرایم، خسارات و درآمدهای متفرقه است، گفت: از مجموع ۶۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال درآمد وصولی طی سال گذشته معادل ۹۲ درصد درآمد حاصل از مالیات بوده است.

امیررحیمی در خصوص درآمد مصوب استان برای سال جاری نیز، خاطرنشان کرد: هنوز برش استانی بودجه سال ۱۴۰۰ به دست ما نرسیده و احتمال دارد تا پایان اردیبهشت اعلام شود.

لازم به ذکر است؛ درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است. درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

درآمد برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون از مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 24