مدیرکل آموزش و پرورش استان: ارائه خدمات در حوزه آموزش بزرگسالان باید تقاضامحور شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان: ارائه خدمات در حوزه آموزش بزرگسالان باید تقاضامحور شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات در حوزه آموزش بزرگسالان باید تقاضامحور شود، به گونه‌ای که افراد با احساس نیاز و میل و رغبت در کلاس‌های درس شرکت کنند.

به گزارش اختر شرق؛ قاسمعلی خدابنده در چهارمین جلسه بهبود کیفیت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان ضمن تبریک ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی به سوادآموزی به عنوان یکی از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها حدود ۳۷ درصد بانوان و ۴۵ درصد آقایان با سواد بودند و اختلاف سطح سواد زنان و مردان بسیار بود، امروزه حدود ۹۶ درصد مردم کشور با سواد هستند و اختلاف سطح سواد در زنان و مردان بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه همواره بایستی تلاش شود تا در کشور هیچ فرد بازمانده از تحصیلی وجود نداشته باشد، عنوان کرد: ارائه خدمات در حوزه آموزش بزرگسالان باید تقاضامحور شود به گونه‌ای که افراد با احساس نیاز و میل و رغبت در کلاس‌های درس شرکت کنند.

خدابنده با اشاره به زحمات و تلاش‌های همکاران حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تا کنون با جذب ۲۰ هزار بی‌سواد، موفق به جذب ۷۶ درصد این افراد در سطح استان شده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ایجاد ظرفیت استفاده از بستر سامانه شاد برای استفاده سوادآموزان و نوسوادان، گفت: شبکه شاد فرصت مطلوبی برای ارائه بخشی از آموزش‌ها و ارائه محتواهای آموزشی ویژه نوسوادان است و این مهم خود می‌تواند زمینه ساز آموزش و فراگیری سواد رسانه‌ای نوسوادان باشد.

وی در پایان با اشاره به تعداد قابل توجه مراکز یادگیری محلی استان و اهمیت این مراکز در ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی به متقاضیان، مطرح کرد: سنجش یک فرآیند است و یک فعالیت مقطعی نیست، نتیجه گرایی در سنجش وعدم توجه به سنجش عملکردی عامل افت نتایج آزمون‌های تیمز و پرلز شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 88