مدیرعامل شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق عضو پارک علم و فناوری خراسان: با تولید محصولات ارگانیک، حافظ سلامت محیط زیست باشیم
مدیرعامل شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق عضو پارک علم و فناوری خراسان: با تولید محصولات ارگانیک، حافظ سلامت محیط زیست باشیم

مدیرعامل شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: ما به عنوان اولین شرکت فعال در سیستم بیوگاز و تولید کود ارگانیک کشاورزی در ایران فعالیت داریم.

به گزارش اختر شرق؛ رضا رشادی در این باره اظهار کرد: شرکت فناور «سامان انرژی گستر پویای شرق» فعالیت خود را از سال ۹۴ در زمینه تولید انرژی و کود ارگانیک آغاز کرده است. در سال ۹۵ عضو مرکز رشد فناوری نیشابور پارک علم و فناوری خراسان شدیم.

وی با اشاره اینکه شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق به عنوان اولین شرکت فناور در زمینه بومی‌سازی سیستم بیوگاز و تولید کود ارگانیک در ایران است، افزود: از آن‌جایی که حفظ محیط زیست اهمیت زیادی دارد، فعالیت‌های ویژه‌ای را در این زمینه آغاز کرده‌ایم؛ تصفیه فاضلاب، کنترل گازهای گلخانه‌ای، بوی نامطلوب و ضایعات دامداری‌ها، زباله‌های‌خانگی، پساب صنایع غذایی و کشاورزی از جمله خدماتی است که انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق با بیان اینکه «ما با استفاده از این مکانیزم به کود ارگانیک می‌رسیم»، ادامه داد: این کود در طول فرآیند ۱۵ تا ۹ روز، بسته به نوع فرآیند و نوع محصول درخواستی تولید و برای مصارف مختلف آماده می‌شود. نمونه‌ای از آن در بخش کشاورزی، باغات پسته، زعفران، میوه، پنبه یونجه و… مورد استفاده واقع می‌شود که شاهد نتایج بسیارخوبی در این خصوص بوده‌ایم. همچنین ما این محصول را به شهرهای شمال همچون گرگان و دامغان ارسال کرده‌ایم که بهره وری بالایی داشته است.

رشادی با اشاره به اینکه که تقاضا برای استفاده از این محصول افزایش یافته است، ادامه داد: این شرکت در حال حاضر قصد دارد مجموعه‌ای با ظرفیت ۱۲۰۰ متر مکعب بسازد. در این مجموعه قادر هستیم روزانه ۲۰ تن کود تولید کنیم. همچنین در نظر داریم که این رقم را به ۳۰ تن در روز افزایش دهیم و به زودی شاهد راه‌اندازی این مجموعه خواهیم بود. همچنین ما می‌توانیم گاز را در طی فرآیندی به برق تبدیل کنیم و این اتفاق توسط نیروگاه‌ها تایید شده است. این فرآیند برای دامدارانی که گاوداری‌های بزرگ دارند توصیه می‌شود، زیرا مصرف انرژی آن‌ها را به شدت کاهش می‌یابد.

وی گفت: در حال‌حاضر تلاش داریم با رفع مشکلات موجود از جمله تحریرم‌ها این سیستم مکانیزه را وارد کشور عراق کنیم. همچنین یکی از اهداف ما توزیع این سیستم به سراسر ایران و گسترش صادرات به کشورهای همسایه که یکی از این کشورهای متقاضی عمان است.

لازم به ذکر است؛ در تمام طول فعالیت خود رو پای خود ایستاده‌ایم و تا حدودی از خدمات پارک بهره‌مند شده‌ایم که البته نیازمند نگاه بیشتری از جانب مسئولان هستیم.

image_printچاپ مطلب

Views: 27