مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد: بیش از ۵۲ هزار تماس به مرکز ۱۲۵ در آبان ماه امسال
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد: بیش از ۵۲ هزار تماس به مرکز ۱۲۵ در آبان ماه امسال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد از ثبت ۵۲ هزار و ۲۵۹ تماس با سامانه ۱۲۵ و انجام هزار و ۳۳۶ ماموریت اطفای حریق و امداد و نجات و خدمات ایمنی در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛ آتشپاد مسعود ظهوریان با بیان این مطلب در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی در آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: براساس استخراج و پالایش دیتاهای آماری توسط کارشناسان گروه برنامه ریزی سازمان آتش نشانی مشهد، در این ماه کلیه تماس‌های دریافتی مرکز فرماندهی ۵۲ هزار و ۲۵۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۲.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلیه تماس‌های عملیاتی ما در این ماه هزار و ۷۱۵ مورد بوده است، بیان کرد: همچنین میزان تماس‌های مزاحمی ما نیز ۲۶ هزار و ۸۴۰ و میزان تماس‌های اشتباهی نیز ۱۴ هزار و ۲۳۹ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان تماس‌های مشاوره‌ای ما در این مدت سه هزار و ۲۰ مورد بوده، تصریح کرد: میزان تماس‌های ما در سایر بخش‌ها نیز شش هزار و ۴۴۵ مورد بوده است.

ظهوریان با اشاره به فراوانی حوادث در این ماه، بیان کرد: میزان ماموریت‌های مرتبط با آتش سوزی ۵۷۹ مورد، و ماموریت‌ها در حوزه امداد و نجات ۳۶۶ مورد و خدمات ایمنی ۳۹۱ مورد بوده است.

وی با اشاره به علل پر تکرار آتش سوزی در این ماه، تاکید کرد: حریق ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه با منشا شعله‌های کوچک (کبریت، فند، شمع و ذغال افروخته)، گیاهان و درختان با منشا شعله‌های کوچک و ساختمان با منشا گرمای اجزای شبکه توزیع برق از جمله علل‌های پرتکرار آتش سوزی در این ماه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه امداد و نجات صورت گرفته در این ماه در بخش‌های آسانسور و محبوسی شامل بازکردن قفل درب و نجات محبوس شدگان رقم خورده است، مطرح کرد: خدمات ایمنی صورت گرفته نیز شامل دفع حشرات مزاحم، رهایی و نجات حیوانات گیر افتاده و نشت مایعات قابل اشتعال بوده است.

ظهوریان با بیان اینکه تلاش اتش نشانان در ۵۲ ایستگاه منجر به نجات ۴۶۱ شهروند در حوادث گوناگون شده، تصریح کرد: مصدومان حوادث مختلف ۱۴۴ نفر بوده‌اند و طی این ماه پیکر ۱۰ مورد فوتی نیز تحویل عوامل انتظامی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت کننده در عملیات‌های آبان ماه پنج هزار و ۳۷۲ نفر بوده است، گفت: میزان اعزام ناوگان‌ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات نیز یک هزار و ۶۴۳ مورد بوده است.

ظهوریان با بیان اینکه ساعات ۱۶ تا ۱۸ اوج ماموریت‌ها در حوزه آتش سوزی‌ها است، عنوان کرد: اکثر ماموریت‌های مربوط به امداد و نجات نیز بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ رخ می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در آبان ماه سال جاری نزدیک به دو هزار بازدید پیشگیرانه از صنوف و اماکن پر خطر توسط کارشناسان معاونت پیشگیری، نظارت و آموزش آتش نشانی مشهد انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۷۰۰ مورد تاییده ایمنی در حوزه‌های گوناگون صادر شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 76