مدیرعامل آتش نشانی مشهد: ثبت بیش از ۵۸ هزار تماس با مرکز ۱۲۵ و نجات ۶۷۶ شهروند از حوادث گوناگون در بهمن ماه سال جاری
مدیرعامل آتش نشانی مشهد: ثبت بیش از ۵۸ هزار تماس با مرکز ۱۲۵ و نجات ۶۷۶ شهروند از حوادث گوناگون در بهمن ماه سال جاری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر مشهد از نجات ۶۷۶ شهروند در ماموریت اطفای حریق و امداد و نجات و انجام ۱۵۲۹ ماموریت در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ آتشپاد مسعود ظهوریان با بیان این مطلب در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی در بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: براساس استخراج و پالایش داده‌های آماری توسط کارشناسان گروه برنامه ریزی سازمان آتش نشانی مشهد، از یکم لغایت سی‌ام بهمن ماه کلیه تماس‌های دریافتی مرکز فرماندهی ۵۸ هزار و ۱۷۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد و متاسفانه قریب به ۸۰ درصد تماس‌ها با سامانه ۱۲۵آتش نشانی مزاحمی و اشتباهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه تماس‌های عملیاتی در این ماه ۱۹۳۶ مورد بوده و همچنین میزان تماس‌های مزاحمی با سامانه ۱۲۵ نیز ۳۲۰۸۵و میزان تماس‌های اشتباهی نیز ۱۴۸۳۵مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان تماس‌های مشاوره‌ای ما در این مدت ۲۴۸۵ مورد بوده، تصریح کرد: میزان تماس‌های ما در سایر بخش‌ها نیز ۶۸۳۱تماس بوده است.

آتشپاد ظهوریان با اشاره به فراوانی حوادث در این ماه، گفت: میزان ماموریت‌های مرتبط با آتش سوزی ۷۲۹مورد، و ماموریت‌ها در حوزه امداد و نجات ۴۸۱ مورد و خدمات ایمنی ۳۱۹ عملیات بوده است.

این مقام ارشد آتش نشانی مشهد با اشاره به اینکه ساعات ۱۶تا ۱۸ اوج ماموریت‌ها در حوزه آتش سوزی‌ها بوده، عنوان کرد: اکثر ماموریت‌های مربوط به امداد و نجات نیز در این ماه بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ رخ داده که بیشترین حوادث در حوزه امداد و نجات و اطفاء حریق در محدوده شهرداری منطقه ۲ شهر مشهد رخ داده است.

وی با بیان اینکه تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت کننده در عملیات‌های بهمن ماه ۷۹۸۶نفر بوده است، گفت: میزان اعزام ناوگان‌ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات نیزدر این ماه ۲۵۲۴ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه، در بهمن ماه سال جاری ۱۲۷۴ بازدید پیشگیرانه از صنوف و اماکن پر خطر توسط کارشناسان معاونت پیشگیری، نظارت و آموزش آتش نشانی مشهد انجام گردیده، اصریح کرد: در این مدت ۴۱۸ مورد تاییده ایمنی در برای صنوف صادر شده است و همچنین بیش از ۴۴۹۲۷ نفر ساعت آموزش شهروندی به صورت مجازی و حضوری برگزار و در حوزه درون سازمانی در اقدامی بی‌سابقه ۱۳۷۳۴ نفر ساعت آموزش ضمن خدمت (اطفای حریق و امداد و نجات) برای پرسنل مستقر در ۵۲ ایستگاه آتش نشانی برگزار شده است.

آتشپاد مسعود ظهوریان در پایان این گزارش با بیان اینکه تلاش آتش نشانان در ۵۲ ایستگاه منجر به نجات ۶۷۶ شهروند در حوادث گوناگون گردیده، خاطرنشان کرد: مصدومان حوادث مختلف ۷۵ نفر بوده‌اند و طی این ماه پیکر ۱۳ مورد فوتی نیز تحویل عوامل انتظامی شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 173