مجوز تاسیس دو هنرستان در تایباد صادر شد
مجوز تاسیس دو هنرستان در تایباد صادر شد

رئیس آموزش و پرورش تایباد از اخذ مجوز دو هنرستان در این شهرستان خبر داد و گفت: باید پنجاه درصد دانش آموزان جذب هنرستان شوند.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تایباد به ریاست فرماندار و با حضور حداکثری اعضای شورا در محل سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد.

محمود آریامنش، رئیس آموزش و پرورش تایباد با بیان این که شاهد رشد و توسعه آموزش و پرورش در همه ی حوزه ها هستیم، اعلام کرد: اولین مرحله خرید مایع ضدعفونی کننده با همکاری فرماندار در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خراسان رضوی دو هزار و ششصد نفر در آزمون پذیرش استخدامی سهمیه دارد و فقط این افراد در شهرستان ها جذب می شوند و نواحی مشهد از این قاعده مستثنی و سهمیه ندارد.

آریامنش از اخذ مجوز دو هنرستان در شهرستان خبر داد و گفت: باید پنجاه درصد دانش آموزان جذب هنرستان شوند.

در این جلسه که با محوریت پروژه مهر برگزار شده بود فرماندار تایباد با بیان این که شرایط کنونی نباید مجموع فعالیت های تعلیم و تربیت را مختل کند بلکه با جدیت بیشتر دنبال گردد، عنوان کرد: باید خود را آماده شرایط خاص و سخت تر از این بکنیم و کارها باید کار شناسی شده باشد.

وی در بحث استخدام نیرو با اولویت نیروهای بومی مخصوصا در مناطق محروم و مرزی تاکید نمود و اظهار کرد: در بحث مشارکت از ظرفیت های مردمی غیر دولتی و دولتی استفاده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: حساسیت آفرینی را در زدن ماسک و ایجاد فاصله‌ی اجتماعی در مردم ایجاد کنید و خطر بیماری کرونا را در مردم درست تبیین نمایید.

در این جلسه فدایی معاون آموزش و پرورش گفت: کمبود فضای آموزشی باعث شده تا نرخ گذر تحصیلی هفتاد و پنج درصد باشد.

خدادادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن اعلام آمادگی کمک به آموزش و پرورش گفت: متاسفانه تصمیمات گرفته شده در آموزش و پرورش از بالا به پایین است که این روش در منطقه ما جواب نمی دهد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 4