قلع و قمع ۶۵ مورد دیوار کشی، ۳۵ مورد پی کنی، دوحلقه چاه غیر مجاز، ۸ استخر و ۱۰ بنای سنگین در منطقه گوارشک اراضی ولی آباد شهرستان مشهد
قلع و قمع ۶۵ مورد دیوار کشی، ۳۵ مورد پی کنی، دوحلقه چاه غیر مجاز، ۸ استخر و ۱۰ بنای سنگین در منطقه گوارشک اراضی ولی آباد شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اعلام کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۶۵ مورد دیوار کشی، ۳۵ مورد پی کنی، دوحلقه چاه غیر مجاز، هشت استخر و ۱۰ بنای سنگین از زمین‌های کشاورزی منطقه گوارشک اراضی ولی آبادکه به صورت غیر مجاز تغییر کاربری یافته بود تخریب و به حالت اولیه برگردانده شد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این باره عنوان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با توجه به ارائه چندین مرتبه اخطار وعدم تمکین مالکان به قانون، پس از هماهنگی با ادارات مرتبط در امر مذکور و در راستای اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، احکام قطعی قلع و قمع صادر و اجرا شد.

وی ادامه داد: این احکام با هماهنگی و حضور مسئولین ذیربط حوزه قضایی، اجرای احکام دادگستری، نیروی انتظامی و پرسنل اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهداجرایی شد.

طهماسبی زاده گفت: تمام بناهای غیر مجاز در راستای اجرای قوانین و مقررات و جلسات حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، کسب تکلیف خواهند شد و عزم جدی تمامی دستگاه‌های متولی برای حفظ حقوق عامه، رونق کشاورزی وتولید به طور گسترده و مستمر ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم مستمر تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی را مهیا کرد.

طهماسبی زاده با تاکید بر اقدام مستمر در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، مطرح کرد: افرادی که قصد تغییر کاربری یا ساخت و ساز دارند باید به مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد و پیگیری قانونی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در پایان سال و تعطیلات نوروز نیز گشت‌های امور اراضی فعال هستند، خاطرنشان کرد: حفظ زمین‌های کشاورزی برای تولید محصولات غذایی یک ضرورت است بنابراین تغییر کاربری این زمین‌ها به ویژه در حاشیه شهر و روستاها خسارت جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 98