قلع‌وقمع ۸ مورد جرم مستمر به دلیل از بین بردن اراضی کشاورزی نیشابور
قلع‌وقمع ۸ مورد جرم مستمر به دلیل از بین بردن اراضی کشاورزی نیشابور

روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور از برخورد و قلع‌وقمع هشت مورد جرم مستمر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی اعم از احداث بنا، دیوارکشی و احداث فنس بدون مجوز در حومه شهر درود شهرستان زبرخان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدعلی فرهمند راد معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بابیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جرمی مستمر محسوب می‌شود و این امر تخریب و اتلاف خاک کشاورزی است، عنوان کرد: در این راستا با هشت مورد ساخت‌وساز بنا و دیوارکشی و احداث فنس بدون مجوز در اراضی شهر درود شهرستان زبرخان در محدوده روستاهای مجد آباد و جعفرآباد با حکم دادستانی و در معیت نیروی انتظامی و با همکاری شهرداری شهر درود تخریب و حدود ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی و باغی آزاد شد.

فرهمند راد بابیان اینکه افزایش تغییرات اقلیمی ناشی از گرم شدن کره زمین و خشک‌سالی‌های طولانی‌مدت، امنیت غذایی مردم را به‌شدت تحت‌الشعاع خود قرار داده و حفاظت از بسترهای تولید غذا (خاک و آب) را به یک موضوع ملی و حتی فرا سرزمینی تبدیل کرده است، گفت: در این شرایط به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان تخریب و تصرفات غیرقانونی در این منابع را موضوعی غیر ملی و جرمی عادی تلقی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: اینکه دیوارکشی علی‌الخصوص در قطعات کوچک بدون رعایت نصاب‌های فنی مشکلات زیادی را در امر تولید و بازدهی عملکرد ایجاد می‌نماید فلذا نه‌تنها دیوارکشی بدون رعایت ضوابط فنی برای حفاظت از باغ و زراعت ضروری نیست که اتفاقاً مضر نیز است.

فرهمند راد در پایان خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۳۱ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه ساخت‌وساز در این اراضی، مراتب توسط مردم گزارش گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 90