فعالیت ۱۵ کلینیک و ۲۷ مطب پزشک در سطح ۲ برنامه ارجاع بیماران سندرم حاد تنفسی و کووید-۱۹
فعالیت ۱۵ کلینیک و ۲۷ مطب پزشک در سطح ۲ برنامه ارجاع بیماران سندرم حاد تنفسی و کووید-۱۹

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه پیشگیری و کنترل کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز ارجاع سطح دو و ۲۷ مطب پزشک متخصص و عمومی آماده خدمات رسانی به بیماران سندرم حاد تنفسی و یا مشکوک به کووید-۱۹ هستند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، برنامه نظام ارجاع این دسته از بیماران در مشهد راه اندازی شد خاطر نشان کرد: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه مراکز خدمات جامع سلامت ارائه خدمات خدمات در سطح یک محسوب می شوند و در سطح دو نیز ۱۵ درمانگاه و کلینیک و ۲۷ مطب پزشک متخصص یا عمومی آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این برنامه بیمارانی که نیاز به خدمات بستری ندارند با ارائه دارو و آموزش های خود مراقبتی به منزل ارجاع می شوند و در صورت نیاز به خدمات سطح سه به بیمارستان های مرجع انتقال داده می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی پزشکان و کادرهای فعال در کلینیک ها و مطب های پزشکان با دستورالعمل های وزارت بهداشت در این زمینه آشنا هستند، خاطر نشان کرد: بیمارانی که به برای خود مراقبتی به منزل هدایت می شوند باید به صورت روزانه توسط مراقبین سلامت پیگیری و کنترل شوند و توصیه های لازم به آنان یادآوری شود.

دکتر بدیعی در پایان تصریح کرد: داروهای بیماران سرپایی در قالب فرم درخواست داروی کووید-۱۹ و از طریق مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و پس از ثبت در سامانه سینا توزیع می شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1