فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان: اعمال قانون بر ۳۰ شکارچی متخلف در نوروز ۱۴۰۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان: اعمال قانون بر ۳۰ شکارچی متخلف در نوروز ۱۴۰۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در ایام تعطیلات نوروز در طبیعت این استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل شعبانی در این باره عنوان کرد: مامورین یگان درسراسر استان در ایام تعطیلات نوروزی با تشدید پایش‌ها و کنترل عرصه‌های طبیعی استان، به صورت شبانه روزی در مناطق مستقر و به گشت زنی مشغول بودند که موفق به دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید شده و ۹ قبضه اسلحه شکاری که چهار قبضه آن غیر مجاز بود را کشف و ضبط کردند.

وی ضمن اشاره به کشف حدود ۱۰۰ رشته دام صید پرندگانی همچون کبک و ۲۵۰ تیر فشنگ که حدود نیمی از آن‌ها فشنگ جنگی بوده است، در خصوص آسیب‌های وارده از سوی این متخلفان به طبیعت، تصریح کرد: این متخلفان تعداد هفت رأس حیوان وحشی شامل چهار رأس قوچ وحشی، دو رأس گراز و یک رأس بزغاله وحشی، ۲۰ قطعه پرنده وحشی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

شعبانی به خروج ۸۰۰ راس دام سبک از مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت: برای صاحبان دام‌ها که برای چرای دام، آن‌ها را وارد عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست کرده بودند، تشکیل پرونده تخلف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ممانعت از دو مورد تخریب و تصرف اراضی ملی در مناطق، مطرح کرد: برای متخلفین نوروزی ۱۵ پرونده تخلف مجزا تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شعبانی ضمن اشاره به اطفای دومورد آتش سوزی در منطقه پارک ملی تندوره و سایت چشمه گل به وسعت جمعی بیش از یک هکتار، عنوان کرد: شش پرونده تخلف نیز برای ۱۰متخلف که قبل از اقدام به شکار در مناطق دستگیر و به جرم شروع به شکار متهم شدند، باز شده و درحال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به شکارچیان غیر مجاز، هشدار داد: از شکار کردن حیوانات جدا خودداری و در این ایام که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، سلامت مردم را به مخاطره نیندازند.

شعبانی از شهروندان فهیم استان درخواست کرد: تخلفات شکار و صید رااز طریق سامانه ۱۵۴۰ و یا به شماره تلفن فرمانده یگان حفاظت استان ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 49