فرمانده انتظامی رشتخوار: شهروندان مراقب خرید و فروش در فضای مجازی از طریق سامانه رمز یکبار مصرف باشند
فرمانده انتظامی رشتخوار: شهروندان مراقب خرید و فروش در فضای مجازی از طریق سامانه رمز یکبار مصرف باشند

فرمانده انتظامی رشتخوار گفت: با راه اندازی سامانه رمز یکبار مصرف در سیستم بانکی کشور، کاربران فضای مجازی با تصور پایان راه هکرها به راحتی و بدون دقت در اصالت صفحات مجازی اقدام به خرید و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی می‌کنند.

داود حاتمیان فرمانده انتظامی رشتخوار در گفتگو با خبرنگار اختر شرق اظهار کرد: با راه اندازی سامانه رمز یکبار مصرف در سیستم بانکی کشور، کاربران فضای مجازی با تصور پایان راه هکرها به راحتی و بدون دقت در اصالت صفحات مجازی اقدام به خرید و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی می‌کنند.

رئیس پلیس شهرستان رشتخوار بیان کرد: بزه کاران در فضای مجازی با استفاده از روش‌های برنامه نویسی اقدام به طراحی درگاه های جعلی بانک ها با قابلیت ارسال لحظه ای اطلاعات وارد شده می کنند.

وی گفت  در این روش به محض ورود اطلاعات کارت بدون کلیک کردن بر روی کلید ارسال، اطلاعات به صورت خودکار برای فرد بزه کار ارسال و هکر نیز با سوء استفاده از اطلاعات بانکی کاربران، قبل از پایان یافتن زمان اعتبار رمز یکبار مصرف، اقدام به خرید و انتقال وجه می‌کنند.

حاتمیان از کاربران خواست تا همواره در اتصال به درگاه بانکی، ضمن اطمینان از اصالت درگاه، با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی http، دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌ های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار از شهروندان خواست خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهند و دقت کنند که فروشگاهی که از آن خرید می‌کنند فعال و دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7