فرماندار قوچان: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به بانک صنعت و معدن ارائه کرده ایم
فرماندار قوچان: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به بانک صنعت و معدن ارائه کرده ایم

فرماندار قوچان گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی این شهرستان ارائه داده ایم و درخواست داریم شرایط را تسهیل کنند تا بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده در قوچان استفاده کنیم.

فرماندار قوچان گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی این شهرستان ارائه داده ایم و درخواست داریم شرایط را تسهیل کنند تا بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده در قوچان استفاده کنیم.

به گزارش اختر شرق؛ هادی رجائی نیا فرماندار قوچان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان خاطرنشان کرد: طرح توسعه اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی بنا دارد از تمام ظرفیت های استان را دارد یکی از سیاست های راهبردی و کلیدی مهندس رزم حسینی است که  جلسات متعددی نیز در این خصوص در سطح استان انجام گرفته است.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه برای شهرستان قوچان سه معین اقتصادی بانک صنعت ومعدن کشور،  موسسه مالی و اعتباری ملل و خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی انتخاب شدند، عنوان کرد: دو معین دیگر نیز در حال انعقاد تفاهم نامه با استاندار برای توسعه اقتصادی و فرهنگی قوچان هستند.

وی ادامه داد: استفاده از همه ارکان نظام، سرمایه های شهرستان و تمام ظرفیت های مادی و اجتماعی شهرستان برای توسعه اقتصادی و فرهنگی در این خصوص مد نظر استاندار است.

رجائی نیا دو موضوع، توانمندسازی مردم و ترویج اشتغال اجتماع محور که عمدتا بر پایه روستاها و محلات شهری و دیگری انعقاد تفاهم نامه اقتصادی، تاکید ویژه ای در سفر استاندار به شهرستان قوچان صورت گرفت، گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی و سرمایه گذاری در قوچان بین سرمایه گذاران و ارکان توسعه مثلث اقتصادی شهرستان به امضا رسید.

فرماندار قوچان با اشاره به اقدامات انجام شده در طول چند ماه گذشته در این خصوص، گفت: در راستای همین موضوع از ابتدای سال ۹۸ جلسات اقتصادی و سرمایه گذاری را به صورت ثابت در روزهای شنبه هر هفته برگزار می شود و همچنین به دنبال شناسایی و ارزیابی واحدهای تولیدی مشکل دار هستیم.

وی افزود: متقاضیان جدید سرمایه گذاری نیز در اولین قدم در ستاد سرمایه گذاری شهرستان موضوعاتشان مورد بررسی قرار می گیرد و هدفمان از اینگونه جلسات این است که بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم.

رجائی نیا با بیان این مطلب که در طول این مدت ۱۴ جلسه ستاد تسهیل با ۹۱ مصوبه داشته ایم که ۵۳ مورد به نتیجه رسیده و ۱۸ مورد در دست پیگیری است، مطرح کرد:  بیشترین تعداد جلسات ستاد تسهیل را در بین شهرستان های استان، قوچان بوده است و خوشبختانه خروجی های خوبی نیز از این جلسات داشته ایم.

وی تصریح کرد: جلسات مختلفی را با اقشار مختلف مردم در سطح روستاها و شهرستان در جهت تبیین توسعه مثلث توسعه اقتصادی وتوسعه اقتصادی و فرهنگی در سطح شهرستان برگزار شده است.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه کارخانه کاشی که حدود دو سال تعطیل بود با ظرفیت سه شیفت از فروردین ماه سال جاری شاهد هستیم در حال فعالیت است، عنوان کرد: تفاهم نامه ای با مدیر کل تبلیغات اسلامی منعقد کرده ایم که روحانیون مقیم روستاها در کنار دهیارها، اعضای شوراها، معتمدین روستاها  فعالیت و از این ظرفیت برای توسعه روستاها استفاده شود.

رجائی نیا با بیان اینکه پنج مجوز اقامتگاه و بومی‌گردی در حوزه گردشگری در سال ۹۸ صادر شده که اینگونه اقامتگاه ها را در سال های گذشته نداشته ایم، خبر داد: یک اقامتگاه دیگر نیز در شرف تاسیس و سه مجتمع گردشگری نیز درخواست سرمایه گذاران واصل و اقدامات اجرایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: کارگاه دوخت لباسی با اشتغال ۱۴ نفر با همکاری معین بخش باجگیران در سطح شهر باجیگران ایجاد شد.

فرماندار قوچان گفت: تاسیس پنج صندوق تسهیلات خُرد روستایی در سال ۹۸  که هر صندوق ۳۰ عضو دارد و برای تمام اعضا اشتغال ایجاد می شود و خاطرنشان کرد:  15 صندوق  نیز در سال ۹۷ تاسیس شد که ۴۵۰ نفر عضو این صندوق ها بودند و با تسهیلات حمایتی از اشتغال برخوردار شدند.

رجائی نیا از ایجاد طرح باغات سنجد در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اقلیم و آب و هوای مناسب شهرستان برای این طرح، تصمیم داریم این طرح همچنان تداوم داشته باشد؛ طرح تولید فراوده های سنجد در حوزه های دارویی و بهداشت نیز ایجاد و سرمایه گذار این طرح نیز شناسایی شده است.

وی از اجرای طرح نوغانداری برای اولین بار در قوچان خبر داد و گفت: امسال این طرح در قوچان با همت معین ها و جهاد کشاورزی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: برنامه توسعه توتستان ها را در سطح شهرستان به همین دلیل خواهیم داشت که قطعا در پایان سال ۹۸ که آغاز فصل درخت کاری است به عنوان طرح محوری انجام خواهد گرفت.

فرماندار قوچان با اشاره به افزایش۵۰ درصدی کندو های عسل در این شهرستان، مطرح کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار کندو زنبور عسل در روستاها وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که با توجه به ظرفیت مراتع و فضای قوچانف برنامه ریزی و انعقاد قرارداد توسعه گیاهان دارویی در سال جاری انجام گرفت، خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۴۸ هکتار از باغات انگور شهرستان قوچان دارای طرح فراز شدند که فقط همین تعداد باغات، ۱۵۰۰ تن انگور افزایش تولید داشته اند و با اجرای این طرح علاوه بر افزایش سه برابری، افزایش کیفیت این محصول را نیز داریم.

رجائی نیا در خصوص طرح توسعه روستایی و عشایری گفت: این طرح از سال ۹۷ در سطح شهرستان و کشور آغاز شد و همچنان نیز در حال پرداخت تسهیلات هستیم. شهرستان قوچان با پرداخت ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در رتبه چهارم استان قرار دارد و توانسته برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و قوچان در این بخش در استان رتبه اول را دارد.

فرماندار قوچان تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت اول در شهرستان قوچان توسعه کشاورزی ودامپروری است از سال گذشته با تسهیلات داده شده تعداد دام سبک شهرستان از ۴۵۰ هزار راس، امسال  به ۶۰۰ هزار راس دام رسیده است.

رجائی نیا با اشاره به اینکه قوچان یکی از شهرستان های صادر کننده در بحث گوشت قرمز است، گفت: تسهیلات پرداخت شده به سرمایه گذاران در این خصوص ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که زمینه اشتغال برای ۲۹۵۷ تفر ایجاد شده است.

فرماندار قوچان عنوان کرد: بانک صنعت و معدن از زمانی که به عنوان معین اقتصادی در شهرستان قبول مسئولیت داشته اند بالغ بر شش جلسه و بازدید در سطح شهرستان قوچان داشته اند و حدودا ۲۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه سرمایه گذاری و اقتصادی را به بانک صنعت و معدن ارائه داده ایم و درخواست داریم شرایط را تسهیل کنند تا بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده در قوچان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این بخش تعدادی از مجموعه ها و واحد ها اقدامات لازم را در مجموعه های بانکی انجام دادند و چند مورد از طرح ها نیز توسط بانک صنعت و معدن پرداخت تسهیلات انجام رفته و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل اجرایی و اداری هستند.

رجائی نیا با اشاره با تاکید استاندار خراسان رضوی در خصوص توسعه اقتصادی و فرهنگی گفت: در زمینه توسعه فرهنگی نیز در بخش های مختلف از جمله حل آسیب های اجتماعی در قوچان فعالیت هایی انجام گرفته است.

فرماندار قوچان اظهار کرد: در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی اعتقاد داریم هرچه سهم کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد کالاهای مصرفی خانوار افزایش یابد قطعا سطح اگاهی و توسعه خانوارها و جامعه بیشتر محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: مشارکت قوچانیان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ ، ۲۶۸ درصد با اقدامات ترویجی در سطح مناطق مختلف، افزایش یافته ا

image_printچاپ مطلب

Visits: 18