فرماندار فیروزه خواستار رسیدگی امور مالیاتی این شهرستان شد
فرماندار فیروزه خواستار رسیدگی امور مالیاتی این شهرستان شد

فرماندار فیروزه با اشاره به گذشت ۱۳ سال از استقلال شهرستان، خواستار رسیدگی امور مالیاتی و بیمه بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها و صنایع در اداره مالیات و بیمه تأمین اجتماعی شهرستان فیروزه، اختصاص معافیت‌های مالیاتی ماده ۷۷ مالیات‌های مستقیم، افزایش سطح تسهیلات به صنایع بزرگ، نوسازی ماشین‌آلات بهره‌برداری معادن اختصاص ۱۵ درصد سهم دولت از معادن به شهرستان فیروزه شد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی باغیشنی در جلسه معارفه رئیس اداره صمت فیروزه عنوان کرد: یکی از دلایلی که وزارت صمت در نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد ایجاد زمینه برای بهبود نظام بازرگانی و نظام صنعتی، شکل‌گیری بازارهای تخصصی برای عرضه تولیدات و در کنار آن افزایش اشتغال و رسیدن به بهره‌برداری بود که نظارت بر این فرآیندها می‌بایست شکل می‌گرفت و جزو وظایف وزارتخانه شد و بالطبع وظایف اداره کل صمت در استان و اداره در شهرستان هم است.

 وی افزود: نظارت بر واحدهای صنعتی و حل مسائل این حوزه می‌تواند به پایداری اشتغال کمک و از انحراف محیط‌های صنعتی جلوگیری نماید.

باغیشنی تصریح کرد: کنترل قیمت‌ها، حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر نوسانات قیمتی بازار در مواقع خاص، نظارت بر اتحادیه‌ها، برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی ازجمله مسائلی است که صنعت و معدن بر آن اشرافیت دارد و مداخله می‌کند، فراهم‌سازی تسهیلات و آسان‌سازی فرآیندهای اخذ مجوز و پروانه‌های کسب از وظایفی مهمی است که اداره صمت برای آن باید برنامه‌ریزی خاص نماید.

فرماندار فیروزه ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه اداره صمت گفت: می‌طلبد اداره صنعت و معدن در بخش معدن از فعالیت تأثیرگذاری داشته باشد و ما انتظار داریم در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان و ایجاد اشتغال با حساسیت ویژه‌ای امور این حوزه پیگیری شود چراکه اگر ما اداره صنعت و معدن پویایی داشته باشیم می‌تواند در ارتقای شهرستان و معیشت مردم مؤثر باشد.

باغیشنی در پایان با اشاره به گذشت ۱۳ سال از استقلال شهرستان، خواستار رسیدگی امور مالیاتی و بیمه بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها و صنایع در اداره مالیات و بیمه تأمین اجتماعی شهرستان فیروزه، اختصاص معافیت‌های مالیاتی ماده ۷۷ مالیات‌های مستقیم، افزایش سطح تسهیلات به صنایع بزرگ، نوسازی ماشین‌آلات بهره‌برداری معادن اختصاص ۱۵ درصد سهم دولت از معادن به شهرستان فیروزه شد.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 27