فرماندار رشتخوار: کارشناسان بهداشتی به‌صورت مستمر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی داشته باشند
فرماندار رشتخوار: کارشناسان بهداشتی به‌صورت مستمر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی داشته باشند

فرماندار رشتخوار با اشاره به لزوم حضور کارشناسان بهداشت در محل برپایی هیئات مذهبی گفت: بحث عزاداری امام حسین(ع) در گوشت و پوست ما شیعیان و محبان اهل‌البیت(ع) است، رسالت مسئولان شبکه بهداشت بسیار سنگین است، کارشناسان بهداشتی به‌صورت مستمر بحث سرکشی و بررسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جلسه کارگروه عزاداری محرم این شهرستان با اشاره به اینکه در رابطه با آگاه‌سازی مردم در بستر فضای مجازی جهت هرچه بهتر اجراشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم باید اقدام شود، عنوان کرد: مردم باید نسبت به اجرای پرتوکول های بهداشتی و رعایت فاضله گذاری اجتماعی در این ایام تشویق شوند تا شاهد کوچک‌ترین خطر در رابطه با سلامت مردم نباشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار هم در این جلسه  با تاکید بر رعایت ملزومات برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال گفت: زمان تعیین شده برای برگزاری مراسم حداقل دو ساعت خواهد بود.

حجت الاسلام حسین علی آذرشیب با تاکید بر اینکه تمامی هیئات مذهبی باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند، اظهار کرد: هئیات مذهبی علاوه بر مشخص کردن مکان عزاداری پس از ثبت نام در سامانه بیرق باید نسبت به نصب مجوز مربوطه در مکان برگزاری مراسم اقدام نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه امکان پهن کردن سفره با توجه به شرایط بیماری امسال در ایام ماه محرم فراهم نیست، گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا، بهتر است با همکاری خیرین عزیز نذورات ایام ماه محرم امسال در قالب بسته‌های حمایتی آماده و بین محرومان و نیازمندان در سطح شهرستان در قالب طرح کمک مومنانه توزیع شود.

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار در ادامه این جلسه، گفت: ایام ماه محرم و صفر درواقع حضور در دانشگاه امام حسین(ع) است، که این دانشگاه در این ایام بازگشایی می‌شود، و همه ما باید در این دانشگاه حاضر شویم و معرفت ما نسبت به امام حسین(ع)، ائمه اطهار(ع) و نزدیکی به خدا بعد از محرم بیشتر شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 5