فرماندار رشتخوار: سازمان همیاری جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشتخوار همکاری لازم را داشته باشد
فرماندار رشتخوار: سازمان همیاری جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشتخوار همکاری لازم را داشته باشد

فرماندار رشتخوار خواستار همکاری سازمان همیاری جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری این شهرستان شد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در سفر  مدیر سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان به رشتخوار، با ابراز اطمینان از آینده روشن برای شهرداری گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی لزوم ایجاد مشاغل و فعالیتهای منجر به درآمدهای پایدار در شهرداری رشتخوار ضروری است.

وی  با تاکید بر ظرفیت هایی فراوانی که در شهر رشتخوار وجود دارد، عنوان کرد: پروژه های ایجاد مجتمع های فولادی در رشتخوار کلید خورده است و با این اتفاقات شهر رو به پیشرفت و شرایط متفاوت از گذشته خواهد بود.

فرماندار رشتخوار ادامه داد: با توجه به شرایط دشواری که شهرداری های کم برخوردار و کم درآمدی همانند رشتخوار با آن موجه اند باید به سمت ایجاد مشاغل و درآمدهای پایدار برای شهرداری رفت.

عرب فقدان سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار را عمده ترین مشکل شهرداری عنوان و ابراز امیدواری کرد: سازمان همیاری هم نگاه راهبری و هدایت را برای شهرداری‌ها دنبال می کند و هم با حمایت و پشتیبانی های خود، شهرداری رشتخوار می تواند وضعیت بهتری را پیدا کند و به درآمدهای پایداری دست یابد که بتواند پاسخگوی نیازهای مالی خود و پیشبرد برنامه های شهری باشد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که برای پروژه های عمرانی شهرستان رشتخوار ترجیحاً از امکانات شهرداری و از جمله واحد تولید مصالح ساختمانی و سنگ شکن این نهاد استفاده شود و درآمد شهرداری با طرح ها و برنامه های درآمدزا افزایش یابد.

علی احمدپور شهردار رشتخوار هم، در جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری این شهرداری در حضور مدیر سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان بیان کرد: سازمان همیاری به شهرهای کوچک هم توجه دارد و تغییر رویکرد سازمان همیاری امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: در رشتخوار با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی تغییر رویکرد های حمایتی این سازمان در سالیان اخیر را امیدوارکننده عنوان کرد.

احمدپور با تقدیر از حضور مسوولان سازمان همیاری در شهر رشتخوار، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین استفاده را از این جلسه و نظرات و پیشنهادات خوب فرماندار، اعضای شورا و مسوولان شهرستان ببریم.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری به عنوان معین اقتصادی شهرداریها و بازوی توانمند شهرداری های استان محسوب می شود افزود: با تغییرات مدیریتی این نهاد و تغییرهای بوجود آمده در نگرشهای مسوولان سازمان میتوان گفت که سازمان همیاری علاوه بر شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکی چون رشتخوار هم توجه دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری رشتخوار در راستای رسیدن به اهداف و برنامه خودش نیازمند یک سری کمک ها و مساعدت‌های و اجرای پروژه هایی است که به عنوان برنامه های کوتاه یا بلندمدت در توانمندسازی شهرداری موثر باشد.

احمدپور با اشاره به راه اندازی کارخانه شن شویی و سنگ شکن شهرداری رشتخوار با کمک سازمان همیاری، گفت: ما نیاز داریم که با مشارکت و همکاری سازمان همیاری، کارخانه آسفالت ایجادکنیم زیرا آسفالت مکمل شن شویی است و به ایجاد درآمد و توانمندسازی شهرداری در این حوزه موثرخواهد بود.

شهردار رشتخوار با اشاره به لزوم انجام مطالعات اولیه برای پروژه ساخت و تجهیز هایپرمارکت در شهررشتخوار، احداث استخر ذخیره سازی آب و استفاده از آن در فضای سبز شهری و کمک به بخش کشاورزی و تامین آب برای آبیاری کشاورزان، تبدیل ماشین آلات عمرانی و خدماتی شهرداری و … اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از توان مالی اقتصادی، فنی و کارشناسی سهزمان همیاری، به نحواحسن استفاده شایانی را در هریک از این مقولات ببریم.

وی با اشاره به تملک و بروزرسانی و سرمایه گذاری در یک خانه تاریخی در این شهر افزود: این طرح نیز می‌توانند بخش ایجاد فضاهای اقامتی و بومگردی، پروژه خوبی در حوزه توسعه گردشگری و جذب گردشگر باشد.

احمدپور به نیازهای این شهرداری در حوزه های خدمات شهری و … اشاره و بیان کرد: تامین قیر برای آسفالت معابر شهری، سیمان و مصالح مورد نیاز برای پروژه‌ای عمرانی، خرید جدول، تایل و … ایجاد کشتارگاه و خدمات کشتارگاه برای شهروندان، بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری، مسوولیت مدنی و … از جمله نیازها و موضوعات مهمی است که امیدواریم با همکاری، همیاری، هم افزایی و هم فکری با سازمان همیاری و استفاده از توان این نهاد، شاهد تامین آنها به بهترین نحو باشیم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 18