فرماندار رشتخوار: راه اندازی صندوق‌های خرد محلی راهکاری برای ایجاد اشتغال در رشتخوار است
فرماندار رشتخوار: راه اندازی صندوق‌های خرد محلی راهکاری برای ایجاد اشتغال در رشتخوار است

فرماندار رشتخوار گفت: راه اندازی صندوق‌های خرد محلی راهکاری برای ایجاد اشتغال است و منبع درآمدی برای مردم بوده که باید در ابتدا با آگاهی بخشی مردم را ترقیب به تشکیل صندوق خرد کنیم و بعد با حمایت‌های مالی باعث پایداری و توسعه اشتغال‌های خرد شویم.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جمع مدیران اجرایی رشتخوار و رئیس بنیاد علوی و توسعه رشتخوار با بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی رشتخوار، گفت: شهرستان رشتخوار پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی زیادی خصوصا در حوزه کشاورزی و برندسازی محصولات و همچنین افزایش بهره وری و فرآوری دارد و فقط این امر نیازمند حمایت سرمایه گذاران است تا باعث توسعه شهرستان گردد.

فرماندار رشتخوار در ادامه جلسه با توجه به مسائل و مشکلات مسکن مددجویان در این شهرستان، بیان داشت: از مسائل دیگر این شهرستان ساخت مسکن مددجویی برای محرومین و خانواده‌های دارای معلول است که بر اساس آمار موجود تعدادی مسکن در حوزه کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که نیازمند نگاه مالی خیرین هستند.

وی افزود: بحث تجهیز و راه اندازی حوزه علمیه خواهران در شهرستان با توجه به مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و یکسری آسیب‌های موجود از دغدغه‌های مهم است که باید مورد حمایت قرارگیرد.

عرب با اشاره به اینکه تامین جهیزیه برای نوعروسان که بضاعت مالی ندارد مشکلات بوجود آورده است، تصریح کرد: مشکل تامین جهیزیه برای نوعروسان از دغدغه‌های اولویت دار مسئولان شهرستان است و با توجه به محرومیت موجود و حجم بالای متقاضیان و ثبت نوبت‌های متعدد، ما نیازمند نگاه ویژه‌ای هستیم تا مشکلات خانواده‌های متقاضی را به حداقل برسانیم.

فرماندار رشتخوار گفت: در بحث صنایع دستی موجود در شهرستان با توجه به دیوان سالاری اداری و پروسه سخت بانکی که جلوی پای تولیدکنندگان هست باید تلاش کنیم تا متقاضی بتواند از تسهیلات روستایی کمال استفاده را داشته باشد.

وی موضوع تاسیس صندوق‌های خرد محلی را راهکاری برای ایجاد اشتغال‌های خانگی دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئله افزایش و راه اندازی صندوق‌های خرد محلی در روستاهای شهرستان از مواردی است که باعث ایجاد اشتغال‌های خانگی و خرد در روستاها شد و منبع درآمدی برای مردم است و باید در ابتدا با آگاهی بخشی مردم را ترقیب به تشکیل صندوق خرد کنیم و بعد با حمایت‌های مالی باعث پایداری و توسعه اشتغال‌های خرد شویم.

عرب ادامه داد: در این منطقه باید به سمت کارهایی برویم که باعث تولید ثروت شود، بسترسازی‌های لازم و ظرفیت‌های مناسبی جهت ایجاد اشتغال و تولید ثروت در شهرستان وجود دارد ولی متاسفانه سرمایه گذار مربوط نیست تا به نحو احسن تولید رونق پایدار پیدا کند.

فرماندار رشتخوار، ظرفیت‌های معادن سنگ آهن سنگان را فرصتی مناسب برای اشتغال مردم منطقه دانست و تاکید کرد: رشتخوار نزدیکترین شهرستان به بزرگترین معادن سنگ آهن روباز خاورمیانه است و این منطقه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است و امید است با کمک بنیاد علوی، بنیاد برکت و سایر نهادها شاهد توسعه عمران و آبادانی در رشتخوار باشیم.

لازم به ذکر است؛ این جلسه با رویکرد حمایت خیرین و مجموعه مدیران فولاد امیدنور جهت سرمایه‌گذاری بیشتر در شهرستان و فراهم کردن شرایط آسان جهت دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برگزار شد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 108