فرماندار رشتخوار خواستار تامین کود شیمیایی برای کشاورزان شد
فرماندار رشتخوار خواستار تامین کود شیمیایی برای کشاورزان شد

فرماندار رشتخوار با اشاره به فصل کشت و کار محصولات زراعی پاییزه در سطح شهرستان، خواستار سر و ساماندهی به تامین کود شیمیایی برای کشاورزان شد.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در این باره گفت: در آستانه فصل برداشت محصول زعفران و کشت‌های پاییزه کشاورزان تقاضا توزیع کود هستند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار نیز از پیگیری برای تامین کود شیمیائی در آستانه کشت‌های پاییزه در رشتخوار و از توزیع ۶۰۵ تن جو، ۱۱۴۳ تن ذرت، ۶۵۵ تن کنجاله سویا و ۶۰۰ تن سبوس گندم، بین بهره بردار خبر داد.

سید محمود اعظمی با بیان اینکه به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش دام و طیور از ابتدای امسال تا کنون حدود سه هزار تن انواع نهاده‌های یارانه دار وارد شهرستان شده وبین کارخانجات خوراک دام طرف قرارداد ومرغداران توزیع گردیده است، عنوان کرد: این نهاده‌ها شامل ۶۰۵ تن محصول جو، ۱۱۴۳تن ذرت، ۶۵۵ تن کنجاله سویا و ۶۰۰ تن سبوس گندم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در پایان اذعان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های تولید در واحدهای دامداری مربوط به تغذیه دام‌ها می‌باشد، نظارت بر تولید و توزیع خوراک دام توسط این کمیته، ضمن افزایش بهره‌وری و عملکرد، کاهش هزینه‌های تولید را برای دامداران را به دنبال خواهد داشت.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7