فرماندار رشتخوار: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توانند نقش مؤثری در جهش تولید داشته باشند
فرماندار رشتخوار: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توانند نقش مؤثری در جهش تولید داشته باشند

فرماندار رشتخوار گفت: بانک‌ها در شرایط رکود اقتصادی با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توانند نقش مؤثری در رونق و جهش تولید در کشور داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جلسه شورای بانک‌ها با اشاره به اینکه در برخی موارد بانک‌ها در خصوص اجرای بخشنامه تنفس سه‌ماهه به تسهیلات به مشاغلی که در اثر بیماری کرونا دچار آسیب گردیده شده‌اند، افزود: علیرغم اعلام مسئول بانک مرکزی در این خصوص بعضاً مشاهده گردیده که این دستورالعمل توسط بانک‌ها رعایت نشده و در این خصوص برخی از صنوف اعلام نارضایتی و متضرر شده‌اند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تصریح کرد: پرواضح است که برخی سوءاستفاده گران و فرصت‌طلبان نیز باوجودی که مشاغل آن‌ها جزء مشاغل پرخطر از موضوع کرونا نبوده به دنبال بهره‌مندی از این فرصت هستند و باید در این خصوص بانک‌ها و رسانه ملی با اشاره به جزئیات بخشنامه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشتری به مردم ارائه دهند.

عرب همچنین در ادامه بابیان اینکه بانک‌ها در شرایط رکود اقتصادی با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت می‌توانند نقش مؤثری در رونق و جهش تولید در کشور داشته باشند افزود: متأسفانه بانک‌ها در چند سال اخیر نگاه بنگاه‌داری داشته و بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری پیش رفته تا موضوع توسعه.

مسعود اکبری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشتخوار در ادامه با اشاره به موضوع عدم برداشت از حساب یارانه و معیشتی ضامنین، افزود: این موضوع با دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد هدفمندی یارانه‌ها متناقض است.

اکبری با عنایت به رتبه پایین رشتخوار در جذب تسهیلات و اعتبارات تبصره ۱۶ نهاد حمایتی کمیته امداد به علت عدم پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ملت شعبه آزادگان تربت‌حیدریه علیرغم ارسال پرونده‌های مازاد بر تسهیلات مربوط افزود: هرچند همت بانک‌های ملی و کشاورزی و صادرات رشتخوار در جذب اعتبارات و عدم تضییع حق مردم محروم این شهرستان در زمستان ۹۸ باعث ارتقاء رتبه گردید اما این کم‌کاری بانک ملت سبب شد تا اعطای تسهیلات در سال ۹۹ توسط کمیته امداد خراسان رضوی به این شهرستان منوط به جذب کامل گردد و این موضوع شهرستان ما را در بحث توسعه و اشتغال با مشکل مواجه کرد.

وی در ادامه از مهری مسئول بانک ملت شعبه آزادگان تربت‌حیدریه درخواست کرد تا در اسرع وقت باوجود پرونده‌های ارسالی در جذب اعتبارات تسریع نمایند.

محمد چوپی مسئول دفتر نماینده حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بانک‌ها در موضوع برداشت از حساب ضامنین عمدتاً از حساب فرد کارمند برداشت می‌کنند و از ضامن بازاری و معتبر که در بانک حساب مؤثری دارند برداشتی ندارند، گفت: درواقع بانک‌ها در برداشت از حساب ضامنین به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این‌یک عمل غیرقانونی است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 9