فرماندار رشتخوار: اجرای تعهد کامل معادن برای دوبانده شدن مسیر با تحویل صورت وضعیت توسط پیمانکار
فرماندار رشتخوار: اجرای تعهد کامل معادن برای دوبانده شدن مسیر با تحویل صورت وضعیت توسط پیمانکار

در پی سفر معاون وزارت صمت به رشتخوار قرار شد ایمیدرو و معادن سنگان برای دوبانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه با تحویل صورت وضعیت از سوی پیمانکار انجام می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: طرح اسفالت ۲ کیلومتری مسیر کنار گذر رشتخوار توسط معادن تصویب شد، که طبق قول ایمیدرو این طرح در فاصله زمانی کوتاه دنبال و اجرایی شود.

عرب در خصوص مصوبات شورای اداری خواف که با حضور معاون وزارت صمت و نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای انجام شد، عنوان کرد: طرح دو بانده شدن مسیر تربت حیدریه، رشتخوار به خواف مجموعه ایمیدرو و شرکت‌های معدنی پای کار هستند و در صورت تحویل صورت وضعیت از طرف پیمانکار و وزارت راه طی یک هفته معادن نیز ۵۰ درصد تعهد خود را در رابطه با این طرح به حساب پیمانکار طرح واریز خواهد کرد.

وی ادامه داد: موضوع برنامه ریزی جهت توزیع اعتبارات ۷۵ میلیاردی معادن در منطقه خواف و رشتخوار نیز در این جلسه پیگیری شد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه در این جلسه ایمیدرو برای پرداخت فوری سهم خود از ساخت جاده درعرض یک هفته اعلام امادگی کرد، تصریح کرد: آسفالت کمربندی موقت رشتخوار از میدان شهید سلیمانی تامیدان شهرداری، گفتگو درباره قطعه‌ی دوم جاده از تربت تا رشتخوار و تصمیم گیری در خصوص نحوه تخصیص و هزینه ۷۵ میلیارد تومان کمک معادن با تشکیل کارگروه مشترک هر دو شهرستان از دیگر مطالبات مردم شهرستان رشتخوار در دیدار با معاون وزارت صمت بود.

عرب بیان کرد: تشریح وضعیت کارخانه‌های فولادی رشتخوار و موضوع تامین مواد اولیه از معادن سنگان، تاکید بر حمایت‌های زیربنایی مجتمع‌های سنگان از بخش بهداشت، آموزش و شهرداری‌های شهرستان از دیگر موارد مطرح در این دیدار بود

وی ضمن تقدیر ازمدیرعامل ایمیدروومدیران عامل مجتمع‌های فولادی، گفت: ایمیدور اعلام آمادگی کرده تا براساس اعلام و ارسال صورت وضعیت پیمانکاراحداث باند دوم تا سقف ۵۰ درصد سهم خود نسبت به پرداخت اقدام نمایند تا پروژه با سرعت بیشتر به پیش رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این مراسم، عنوان کرد: این سازمان از بدو تاسیس در۲۰ سال گذشته تاکنون در مجموع ۲۱.۵ میلیارد دلار در شرکتهای بزرگ صنایع معدنی کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

وجیه‌الله جعفری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خواف، گفت: ۱۳ میلیارد دلار دیگر هم توسط ایمیدرو در بخش معادن و صنایع معدنی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم الحاق طرح جامع سنگان خواف به سند چشم‌انداز توسعه شهرستان‌های منطقه نیز تاکید و بیان کرد: تحقق این امر، انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌ها و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیتهای منطقه‌ای را در راستای توسعه صنایع معدنی شرق کشور به دنبال دارد.

وی به حمایت ایمیدرو از این طرح اشاره و بیان کرد: زمانی که طرحی جامع با در نظر گرفتن توسعه بخش معدن در اختیار باشد همه سازمان‌ها و نهادها حرکت خود را در آن چارچوب تنظیم می‌کنند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عنوان کرد: گرچه برخی از اهداف این طرح جامع در بلند مدت محقق می‌شود اما برخی از موارد ضروری با هدف رفع دغدغه‌های مردم منطقه، در کوتاه مدت قابل اجراست.

حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز در این نشست خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت مجتمع معادن سنگان تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنایع معدنی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده که موجب توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه شده است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 64