فرماندار خواف: از چالش مهم کشور مشکل بیکاری است 
فرماندار خواف: از چالش مهم کشور مشکل بیکاری است 

فرماندار شهرستان خواف از چالش‌های مهم کشور را مشکل بیکاری دانست و گفت: امروزه نقش مهم و ارزشمند آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی بیش از گذشته احساس می‌شود؛ این آموزش‌ها علاج بیکاری و همتی اثربخش برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

به گزارش اختر شرق؛ عباس‌پور با بیان اینکه متاسفانه همه نگاه‌ها در سطح شهرستان جهت اشتغال معطوف به صنایع و کارخانجات معدنی شده است، تاکید کرد: دانشگاه‌ها بایستی دانشجویان را به سمت و سویی هدایت کنند تا بتوانند مهارت‌های لازم وتخصصی را کسب نمایند.

عباسپور با تاکید بر استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای جهت ایجاد اشتغال، تصریح کرد: برخورداری از دانش و مهارت کافی در کنار حمایت دستگاه‌های متولی از راه‌اندازی مشاغل خرد، می‌تواند نقش بسیار مهمی در تحقق اشتغال پایدار درسطح شهرستان داشته باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، تعداد۱۷۴نفر در سامانه رصد ثبت نام نموده که اعتبارات این طرح‌ها از محل تبصره ۱۶ نهاد‌های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی و همچنین بسیج سازندگی پرداخت می‌شود.

در پایان این جلسه، مسئول ستاد طرح‌های بنیاد برکت از ایجاد اشتغال ۱۴۵ طرح در سطح روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این طرح‌ها فعالیت خود را آغاز و مشغول به فعالیت و درامدزایی هستند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 7