فرماندار خلیل آباد: حذف دلالان و واسطه گران بازار کشمش در دستور کار است
فرماندار خلیل آباد: حذف دلالان و واسطه گران بازار کشمش در دستور کار است

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه نگاه ما در شهرستان خلیل آباد حذف دلالان و واسطه گران بازار کشمش است، گفت: دولت به سمتی حرکت می کند که بخش خصوص هم به کمک بخش تولید و اقتصادی شهرستان بیاید.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد صبح امروز در دومین نشست هماهنگی و گفتگوی فعالان اقتصادی  واحدهای بسته بندی و صادرات خشکبار و سایر محصولات کشاورزی با حضور نمایندگان اعزامی زنجیره تامین وسرمایه گذاری آستان قدس رضوی که در محل فرمانداری شهرستان خلیل آباد برگزار اظهار داشت: برگزاری این نشست در راستای  جلسه قبلی استانداری و جهت آشنایی نمایندگان آستان قدس با قابلیت ها و امکانات زیر ساختی شهرستان در زمینه فرآوری سورت و بسته بندی خشکبار با اولویت کشمش است.

وی هدف این طرح را ایجاد مشارکت شرکت سرمایه گذاری آستان قدس در فرآیند  تولید و بازاریابی خشکبار و ترجیحا کشمش است، خاطرنشان کرد: اگرچه صادرات کشمش و ارزآوری آن مطلوب است اما از بازارهای داخلی نیز نباید غفلت کرد و در مرحله اول ما نگاه به بازار های داخلی داریم.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه بخش های بزرگی از اقتصاد ما در بازار داخل است ولی شناختی نسبت به آن نداریم که شرکت سرمایه گذاری آستان قدس می تواند این شناخت را در سراسر کشور ایجاد کند، تصریح کرد: حفظ جایگاه خلیل آباد و تقویت این جایگاه با محصول با کیفیت کشمش باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر جایگاه کشمش خلیل آباد تقویت شود مطمئناً توان اقتصاد کشاورزی شهرستان بیشتر خواهد شد، اذعان کرد: مردم شهرستان خلیل آباد با توجه به شرایطی که آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی دارند بتوانند از این جایگاه و ظرفیت استفاده کنند.

قاسم پور با اشاره به اینکه نگاه ما در شهرستان خلیل آباد حذف دلالان و واسطه گران بازار کشمش است، عنوان کرد: دولت به سمتی حرکت می کند که بخش خصوص هم به کمک بخش تولید و اقتصادی شهرستان بیاید.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی خوبی نسبت به آستان قدس وجود دارد و ورود آستان قدس به بخش کشمش خلیل آباد می تواند اقدامات خوبی را رقم بزند، تشریح کرد: بازاریابی داخلی با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد در این زمینه باید صورت گیرد.

فرماندار خلیل آباد در پایان بیان کرد: استارت کار برای حوزه کشمش گام بسیار خوبی بود و با ورود آستان قدس به بازار کشمش مطمئناً این دغدغه حذف خواهد شد.

در ادامه هریک از فعالان  تولیدی ومعین های اقتصادی به بیان تجربیات وایده های خود جهت اجرای مطلوب طرح پرداختند.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 4