فرماندار تایباد: مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون پروژه‌ای برمبنای مشارکت مردم بومی منطقه در اقتصاد مرز
فرماندار تایباد: مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون پروژه‌ای برمبنای مشارکت مردم بومی منطقه در اقتصاد مرز

فرماندار شهرستان تایباد احداث مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون توسط سازمان همیاری شهرداری‌های را منشا اثرات اجتماعی و اقتصادی مطلوب برای مردم منطقه عنوان کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح در دیدار با محمد سنجری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان گفت: مرز دوغارون ظرفیتهای فراوانی دارد که می‌توان گفت تاکنون تنها فقط از ۱۰ درصد آن استفاده شده است.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های فیزیکی و معاملاتی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، عنوان کرد: احداث مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون و فعالیت‌های آن در حوزه ترانزیت و خط لوله انتقال سوخت پروژه‌ای است بر اساس نیاز کشور افغانستان که با تاکیدات استاندار برمبنای مشارکت مردم و بومیان منطقه در اقتصاد مرز طراحی شده است و می‌تواند به عنوان یک طرح در سطح ملی مطرح باشد.

فرماندار تایباد با اشاره به حضور تعدادی از شرکتهای تعاونی بومی منطقه به عنوان سهامداران این پروژه در کنار سازمان همیاری شهرداری‌های استان، بیان کرد: این پروژه علاوه تاثیر بر بومیان منطقه از طریق ایجاد فضای کسب و کار و نقش آفرینی و مداخله مردم در اقتصاد مرز، می‌تواند نیاز افغانستان را به فرآورده‌های نفتی تامین کند.

سیاح با اشاره به تاکید استاندار بر اینکه باید اقتصاد مرز دوغارون باید مردمی باشد، گفت: باتوجه به طراحی پایانه‌های انرژی دوغارون که بر مبنای حضور شرکتهای توانمند، بومی منطقه انجام شده و همچنین با رویکرد استاندار بر مردمی شدن اقتصاد مرز امیدواریم این هدفگذاری‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

وی به اقدامات خوب صورت گرفته توسط سازمان همیاری و شرکت وابسته به آن در احداث این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار کرد: این در حالی است که موانع و مشکلات زیادی بر سر راه این پروژه قرار داشته است.

فرماندار تایباد با تاکید بر لزوم اصلاح فرآیندهای اقتصادی در مرز دوغارون، عنوان کرد: با بهره برداری از مجتمع پایانه‌های انرژی دوغارون، می‌توان ضمن کاهش هزینه‌های حمل سوخت، ملاحظات امنیتی، ناوگان حمل و نقلی و خطرهای احتمالی، شاهد بهره وری بیشتر در این حوزه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مردم مرزنشین باشیم.

سیاح با بیان اینکه مرز دوغارون یک ظرفیت فوق العاده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با احداث مجتمع توسط سازمان همیاری و رقابتی کردن فعالیت‌های مرزی از ظرفیتهای ایجاد شده بهترین استفاده را برای مردم شهرستان ببریم چراکه مسائل اجتماعی منطقه را باید به طور جدی مد نظر داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 90