فرماندار تایباد: بانک اطلاعات افراد جویای شغل باید تکمیل و به روز باشد
فرماندار تایباد: بانک اطلاعات افراد جویای شغل باید تکمیل و به روز باشد

فرماندار شهرستان تایباد گفت: بانک اطلاعات افراد جویای شغل باید تکمیل و به روز باشد و در کنار آن باید بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های شهرستان نیز ایجاد شود. ممکن است تعدادی از ظرفیت‌ها نیازمند تسهیلات و هزینه نباشد. بنابراین ایجاد این دو بانک در حوزه‌های مختلف ضروری است.

به گزارش اختر شرق؛ اولین جلسه ستاد ساماندهی جوانان با حضور معاون مدیر کل ورزش و جوانان در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری برگزار شد.

محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در این جلسه با بیان اینکه در حوزه ورزش با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب انسانی، فعالیت‌های خوبی آغاز شده است، اما در حوزه جوانان بصورت جزیره‌ای مشغول به فعالیت هستیم، اظهار کرد: جمعیت بیکار شهرستان به کمی بیش از دو هزار نفر رسیده است اما چون بانک اطلاعاتی درستی در دسترس نداریم، آمارهای متفاوتی ارائه می‌شود.

سیاح تاکید کرد: به دنبال راهکار‌هایی هستیم تا بتوانیم مجموعه مرز دوغارون را رقابتی کنیم و با پیگیری‌های انجام شده، طرح جامع منطقه ویژه با ۸۰۰ هکتار زمین در روزهای پایانی سال ۹۹، مصوب شد و این منطقه که خود مستاجر یکی از شرکت‌های تابعه خود بود، این فرصت را دارد تا با رقابتی شدن فعالیت‌ها بخشی از جوانان شهرستان در مرز فعال شوند.

فرماندار تایباد تصریح کرد: بانک اطلاعات افراد جویای شغل باید تکمیل و به روز باشد و در کنار آن باید بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های شهرستان نیز ایجاد شود. ممکن است تعدادی از ظرفیت‌ها نیازمند تسهیلات و هزینه نباشد. بنابراین ایجاد این دو بانک در حوزه‌های مختلف ضروری است.

سیاح با اشاره به موضوع ضرورت بانک اطلاعاتی، گفت: به دلیل نبود همین بانک اطلاعاتی، مشکل در خوراک دام داشتیم که با پیگیری انجام شده حدود ۶۰ تن افزوده شد. بنابراین اگر پیگیری‌ها مستند به چنین اطلاعاتی باشد، قطعا اثر گذار‌تر است.

فرماندار تایباد عنوان کرد: ما همچنان در حوزه ورزش و جوانان از اداره کل خراسان رضوی گلایه‌مند هستیم، چرا که شهرستان ظرفیت بسیاری دارد و نیازمند نگاه ویژه‌تری است.

جابر آفریدون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای مشورتی جوانان با بیان اینکه فضای مجازی در کنار آسیب‌های فراوان، فضای مناسبی را ایجاد کرده که می‌توان در آن واحد چندین هزار نفر را تحت پوشش داد و با برگزاری کلاس‌های مورد نیاز جوانان و جامعه جلو آسیب‌ها را گرفت و نشاط و شور اجتماعی ایجاد کرد، گفت: یکی از چالش‌های مهم ما، حوزه اشتغال جوانان است و امروز فارغ التحصیلان زیادی هستند که مشکل اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد می‌تواند در امر اشتغالزایی و بسترسازی کمک حال بخش اشتغال باشد، مطرح کرد: نشاط و شور اجتماعی متاسفانه در شهرستان کم است و جوانان که در ورزش و جوانان مظلوم واقع شدند. لازم است اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این خصوص نگاه ویژه‌تری به تایباد داشته باشد.

احمد برزخی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد بیان کرد: به مشاورینی احتیاج داریم که به کارشناسان آموزش و پرورش با راهکارهای جامعه شناسانه کمک کنند تا دانش آموزان دختر و پسر در آستانه ازدواج مطلع شوند.

حسین یوسفی، رئیس بانک ملت تایباد گفت: تسهیلات ازدواج پیش بینی شده است اما باید برای پرداخت وام ازدواج ظرفیت‌ها و پتاتسیل‌های کاری شهرستان را نیز باید مد نظر داشت.

عبدالرضا سپهری، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری عنوان کرد: هر چقدر در حوزه جوانان بیشتر کار شود آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، در این زمینه باید به فضای مجازی با نگاه ویژه‌ای توجه شود

اسماعیل آبادی، معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در یازده ماهه سال ۹۹ بیش از ۵۸ هزار نفر از تسهیلات ازدواج در خراسان بهره‌مند شده اند، گفت: برای هر شهرستان در ماه دو کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده که اداره کل از اعتبارات سال ۱۴۰۰ جذب خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب شهرستان تایباد این کارگاه‌ها در تایباد در ماه سه تا چهار جلسه برگزار خواهد شد.

حاجی آبادی با بیان اینکه در حوزه ازدواج با چالش‌های زیادی در سطح کشور مواجه هستیم و نیاز است دستگاه‌های مختلف در این حوزه به وزارت ورزش و جوانان کمک کنند، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه سال ۹۹.۱۲۱ هزار و چهارصد و بیست و سه نفر ثبت نام وام ازدواج داشتیم که حدود ۷۸ درصد تحقق یافته است.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 118