فرزندان رشتخواری جزء انتخاب‌های اول اشتغال هستند
فرزندان رشتخواری جزء انتخاب‌های اول اشتغال هستند

فرماندار رشتخوار گفت: اولویت در جذب نیرو، بومی گزینی است و فرزندان این منطقه جزء انتخاب‌های اول اشتغال هستند.

به گزارش اختر شرق؛ حسین باهوش در جمع مدیران در شورای آموزش‌وپرورش بابیان اینکه خوشبختانه شهرستان رشتخوار به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند و باید به سمت رشته‌های تحصیلی گرایش پیدا کنیم که متناسب با نیاز شهرستان باشد، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی نماییم تا از بی‌انگیزه شدن جامعه فرهنگی جلوگیری شود و رضایت لازم کسب گردد.

وی با اشاره به موضوع جذب نیرو در شهرستان، عنوان کرد: هیچ دستگاهی و شرکتی در رشتخوار حق ندارد نیروی غیربومی جذب نماید مگر اینکه نیروی با آن تخصص مدنظر در منطقه وجود نداشته باشد.

 فرماندار رشتخوار گفت: مقدمات قبل از آزمون کنکور را باید به نحوه احسن انجام دهیم تا دانش آموزان آمادگی لازم را کسب نموده و استرس کنکور نداشته باشند و آشنایی لازم با سؤالات، روش‌های تست‌زنی و فضای کنکور را داشته باشند.

 باهوش با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحی باید کاملاً تکمیل شوند، تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی آموزش‌وپرورش بایستی قبل از افتتاح به‌صورت صد در صد تکمیل باشند و دولت محترم هم بر این مهم تأکید دارد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی همه ما بحث تعلیم و تربیت است و یکی از پیوست‌های تعلیم و تربیت موضوع رسیدگی به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

فرماندار رشتخوار بابیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش اقدامات خوبی انجام‌شده است عنوان کرد: هدف اصلی در شهرستان رعایت عدالت آموزشی و عدالت اداری است و قصورات اتفاق افتاده در برخی از زمینه‌ها باید جبران شود.

وی با توجه به‌پیش رو بودن هفته معلم، اظهار کرد: در هفته گرامیداشت مقام معلم، مراسم درخورشانی برای فرهنگیان برگزار شود

ذباح بابیان اینکه یک باب مدرسه ۱۰ کلاسه بااعتبار پنج میلیارد تومان در شهر رشتخوار به مناقصه گذاشته‌شده و پیمانکارش انتخاب و روند ساخت آن به‌زودی آغاز می‌گردد، تصریح کرد: ۹ واحد در مرکز آموزشی و رفاهی چندمنظوره فرهنگیان در حال تکمیل شدن است و این مرکز آمادگی لازم برای خدمات‌دهی به جامعه فرهنگیان و سایر دستگاه‌های شهرستان را دارد.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه هم‌زمان با گرامیداشت هفته مقام معلم سه پروژه آموزش‌وپرورش در روستاهای فتح‌آباد و دولت‌آباد و در شهر جنگل افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: گردهمایی تقدیر از معلمان برتر در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی از دیگر برنامه‌های متنوع هفته معلم خواهد بود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 76