فردا راه آهن خواف- هرات افتتاح می‌شود/ ۲ هزار میلیارد تومان هزینه اجرایی شدن محور ریلی خواف- هرات
فردا راه آهن خواف- هرات افتتاح می‌شود/ ۲ هزار میلیارد تومان هزینه اجرایی شدن محور ریلی خواف- هرات

فرماندار خواف گفت: جهت اجرایی شدن مسیر ریلی خواف، هرات بر اساس برآورد کارشناسان، نزدیک به دو هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

حسین سنجرانی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: روز گذشته ارسال اولین محموله صادراتی از ایران به افغانستان از طریق راه آهن خواف-هرات، صورت گرفته و اولین محموله صاداتی ۴۰۰ تن سیمان از طریق راه آهن خواف، هرات جابه جا و به کشور افغانستان رسید.

به وی گفته نیز یک قطار مسافربری آخرین وضعیت مسیر را در جهت نبود مشکل با موفقیت طی کرد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران توانسته است، در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان در این محور هزینه کند که با انجام این کار امکان جابه جایی سالیانه بیش از سه میلیون تن بار فراهم خواهد شد.

سنجرانی در تکمیل این مطلب با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند در جهت توسعه زیرساخت‌های هر دو کشور موثر و راوبط دوستانه ایران و افغنستان را نیز افزایش دهد، اذعان کرد: پیش بینی می‌شود در جهت اجرای و پیاده‌سازی این طرح در یک برنامه شیفت کاری معمولی بیش از سه میلیون تن کالا در سال جابه جا شود، که اگر کار به صورت شبانه روزی دنبال شود، قطعا این عدد فراتر نیز خواهد رفت.

فردا برای اولین بار راه‌آهن ایران به افغانستان متصل می‌شود و فردا در ایستگاه روزنک توسط رئیس‌جمهور دو کشور این راه‌آهن افتتاح می‌شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 53