غربالگری و تب سنجی یک میلیون و ۳۳ هزارو ۷ نفر در مبادی ورودی و خروجی استان خراسان رضوی
غربالگری و تب سنجی یک میلیون و ۳۳ هزارو ۷ نفر در مبادی ورودی و خروجی استان خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح، طبق آخرین آمارگیری انجام شده یک میلیون و ۳۳ هزارو هفت نفر تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه غربالگری و تب سنجی شدند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی اظهار کرد: در ۵۵ پایگاه فعال در سطح استان خراسان رضوی و با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی در حال اجرا است و فعالیت ایستگاه‌های امدادی هلال احمر تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۹۵ هزار و ۱۰۴ خودرو در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی تب سنجی و غربالگری شدند، بیان کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده تا پایان روز ۱۳  فروردین ماه یک میلیون و ۳۳ هزارو هفت نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد ۱۸۶۸ نفر دارای تب بوده و تعداد ۷۱۷ نفر به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاههای هلال احمرخراسان رضوی از نهم اسفندماه از ۳۴ پایگاه تا پنجم ۱۳فروردین به ۵۵ پایگاه افزایش یافت.

 دکتر احمدی ادامه داد: با کمک های مردم نوع دوست و داوطلبان خیر هلال احمر خراسان رضوی اقلام بهداشتی از قبیل ،۱۶۹ هزار ۱۸۹عدد ماسک ، ۲۳ هزارو ۱۸۶ جفت دستکش، ۱۷۳۱ تیوپ ژل ضدعفونی و ۱۸ هزار و ۷۲۴ بطری مایع ضدعفونی و ۱۲ هزارو ۳۰۴ لیتر ماده شوینده توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: طبق دستور دبیرکل جمعیت هلال احمر پایان ماموریت هلال احمر در طرح غربالگری و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهرها در کشور عصر روز دوازدهم فروردین ماه اعلام شد که البته در استان خراسان رضوی این پایگاهها تا زمان وجود نیاز و با هماهنگی استانداری دایر است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3