عنصرمبارزه سیاسی در زندگی ائمه (ع) پنهان مانده است
عنصرمبارزه سیاسی در زندگی ائمه (ع) پنهان مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم یازدهم تیرماه به مناسبت سالروز ورود امام رضا علیه‌السلام در سال ۲۰۰ هجری به شهر قدمگاه گفت: استقبال از کاروان نمادین آن امام همام سنت حسنه‌ای هست که هرسال تکرار می‌شود و احیای شعائر اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم یازدهم تیرماه به مناسبت سالروز ورود امام رضا علیه‌السلام در سال ۲۰۰ هجری به شهر قدمگاه گفت: استقبال از کاروان نمادین آن امام همام سنت حسنه‌ای هست که هرسال تکرار می‌شود و احیای شعائر اسلامی است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام احمدزاده بابیان این‌که عنصر «مبارزه حاد سیاسی» در زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام مغفول و پنهان مانده و هیچ دوره‌ای به آن اشاره نشده افزود: در بیانات و روایات مختلف، تشکیل حکومت اسلامی را در پی مبارزه حاد سیاسی و به‌عنوان ماحصل آن یاد می‌کنند گفت: از شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا تا ولایت‌عهدی امام رضا (ع) ۱۴۰ سال طول کشید ولی آنچه کمتر به آن پرداخته شد و کمتر از آن صحبت شد عنصر مبارزه حاد سیاسی در زندگی اهل‌بیت علیه‌السلام در این دوران بود.

 وی به نقش امام هشتم (ع) در بیان جایگاه توحید و امامت اشاره کرد و گفت: از بصره که مورد بغض و کینه بودند تا اهواز که آیات امامت را تلاوت فرمودند و نیشابور که حدیث شریف سلسله الذهب را بیان کردند دارای این پیام بود که برای بندگی و توحید خداوند باید از جاده ولایت و امامت عبور کنیم و غیر این مسیر گمراهی است.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی متوقف نشدن مبارزه سیاسی در هیچ دوره از دوران امامت معصومین علیهم‌السلام را یادآور شد و تصریح کرد: خداوند به حضرت ابراهیم (ع) درباره دعوت مردم به «حج» دستور داد این حرکت در مسیر امام جامعه باشد و در این صورت است که حج قبول می‌شود وگرنه کعبه یک سنگ نشانی است.

وی گفت: اگر امروز نیز از مقاومت می‌گوییم ادامه همان مقاومت اهل‌بیت علیهم‌السلام است که اکنون در مقاومت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان اسلام ظهور کرده است. ما پیرو مکتبی هستیم که تکلیف را تا آخر تاریخ روشن کرده‌اند، امام حسین (ع) می‌فرمایند: مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند و پذیرش این ذلت اکنون هم توسط امام جامعه اسلامی موردقبول نیست.

 وی تصریح کرد: اکنون طرف مقابل ما همانند زمان ائمه (ع) قابل‌اعتماد نیست و ایستادگی و مقاومت و اتحاد و یکپارچگی که ضرورت نظام اسلامی در مقابل دشمنان و بیگانگان است را باید حفظ کنیم و با تکیه پرتوان داخلی و اعتماد به جوانان دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

کاروان نمادین امام رضا علیه‌السلام ساعت ۱۸ عصر دهم تیرماه از میدان ولایت اسدآباد قدمگاه با استقبال مردم وارد این شهر شد. این کاروان هنگام ورود به قدمگاه توسط سادات این شهر گل‌باران و پس از ادای احترام در مقابل گلزار شهدا به ۲۵ شهید دفاع مقدس این شهر به بقعه رضوی قدمگاه واردشده و برنامه‌های نمایشی ضامن آهو توسط گروه نمایشی این کاروان برگزار شد. بقعه رضوی منسوب به قدوم امام هشتم (ع) در کیلومتر ۲۵ جاده نیشابور- مشهد در شهر قدمگاه قرار دارد و با قرار گرفتن در طرح میقات الرضا به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور خادم‌های افتخاری هرسال میلیون‌ها زائر و مسافر از کشورمان و سایر کشورهای اسلامی را پذیراست. بنا بر روایت‌های تاریخی امام رضا (ع) در سال ۲۰۰ هجری از این منطقه گذشته و به مشهد رفته‌اند و مردم برای تیمن و تبرک، سنگی مشکی را که رد دو پا بر آن نقش بسته را تراشیده وبر دیوار نصب‌کرده‌اند و زائران آن را زیارت می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9