عمل موفقیت‌آمیز جراحی پیشرفته دومرحله‌ای در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور
عمل موفقیت‌آمیز جراحی پیشرفته دومرحله‌ای در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور

جراحی پیشرفته دومرحله‌ای از مهره‌ها و نصب مهره مصنوعی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با موفقیت انجام شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر کرامت سعیدی جراح مغز و اعصاب بیمارستان حکیم نیشابور گفت: در پی مراجعه بیمار ۳۲ ساله‌ای که به دنبال سقوط از درخت دچار شکستگی بسیار شدید مهره چهارم کمری شده بود؛ به دلیل فشار مهره شکسته بر نخاع، دچار قطع تقریباً کامل نخاع شده بود و ناتوان از حرکت در پایین پاها و حرکات مختصر در بالای پاها و همچنین عدم توانایی کنترل ادرار و مدفوع بود که با توجه به شرایط مذکور، بیمار در دو نوبت تحت جراحی ترکیبی قرار گرفت.

وی افزود: نوبت اول از پشت مهره‌ها مورد جراحی قرار گرفت که شامل رفع فشار و پایدارسازی ستون فقرات (پلاتین گذاری در اصطلاح عامیانه) و نیز محکم کردن ستون فقرات به لگن بود و پس از طی چند روز بیمار تحت عمل جراحی بسیار پیچیده و حساس‌تر با همکاری دکتر نوید سروش (متخصص جراح عمومی) قرار گرفت.

این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: بعد از جراحی حرکات پا بهبود نسبی داشت ولی برای رسیدن به نتیجه عمل به ماه‌ها و حتی سال‌ها گذر زمان، تمرین و تلاش بیمار، خانواده و شبکه‌های حمایت گر، فیزیوتراپی و کاردرمانی نیاز است چراکه بهبودی پس از آسیب سیستم عصبی بسیار کند و در طی ماه‌ها تا سال‌ها رخ می‌دهد.

دکتر کرامت سعیدی در پایان از جراح عمومی دکتر سروش و متخصصان بیهوشی دکتر افخمی، دکتر نوروزی و تمام تکنیسین‌های اتاق عمل، بیهوشی، پرسنل ای سی یو و بخش پرستاری تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد: سالیانه تعداد قابل‌توجهی از مردم کشور، متأسفانه در اثر سقوط از درخت یا دچار آسیبی تقریباً جبران‌ناپذیر یا آسیب‌های شدید مانند قطع نخاع می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند لذا ضروری است احتیاط لازم را دراین‌باره به عمل بیاورند.

خبرنگار: سید روح الله حسینی

image_printچاپ مطلب

Visits: 105