عقب‌افتادگی در اشتغال‌های مرتبط با زعفران و پسته در رشتخوار نباید وجود داشته باشد
عقب‌افتادگی در اشتغال‌های مرتبط با زعفران و پسته در رشتخوار نباید وجود داشته باشد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: عقب‌افتادگی در اشتغال‌های مرتبط با زعفران و پسته در رشتخوار نباید وجود داشته باشد.

به گزارش اختر شرق؛ پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه اقدامات و خدماتی خوبی تاکنون با حضور بنیاد علوی در رشتخوار صورت گرفته است، گفت: حضور بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی است، بنیاد مستضعفان در دو بخش که یکی در حوزه اقتصادی و بنیاد علوی در بخش دیگر محرومیت‌زدایی خدمت‌رسانی و فعالیت می‌کنند.

وی با توجه به رویکرد، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی، تصریح کرد: در حد محدود پروژه‌های که بنیاد علوی مشخص می‌کند به‌صورت مشارکتی است، باید در این پروژه‌ها آورده به‌صورت مشارکتی باشد و مابقی با کمک بنیاد علوی به نتیجه برسد.

فتاح با تأکید بر اهمیت کار بیشتر در حوزه اشتغال، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم که توانایی مردم در حوزه اشتغال بیشتر و خودکفا شوند، سقف اعطای وام قرض‌الحسنه در رشتخوار افزایش و اعطای این وام‌ها با بررسی کارشناسی در راستای رونق اشتغال در شهرستان طی چند مرحله واریز خواهد شد، رشتخوار با توجه به توانمندی کشت زعفران و پسته نباید در حوزه اشتغال در این بخش عقب بماند.

بسته‌های نقدی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رشتخوار واریز می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور با اشاره به‌ قرار گرفتن در آستانه سال جدید، از طرح حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در رشتخوار خبر داد و گفت: به بیش از پنج هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌زودی بسته نقدی واریز می‌شود.

دو هزار سبد معیشتی در رشتخوار توزیع می‌شود

وی همچنین از توزیع دو هزار بسته طی روزهای آتی در رشتخوار خبر داد و گفت: ارزش هر سبد غذایی در این مرحله بالغ‌بر ۵۰۰ هزار تومان است که به افراد غیر مددجو تعلق خواهد گرفت.

فتاح با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از نوعروسان و تهیه جهیزیه نیز دنبال شده است، تصریح کرد: بیش از هشت هزار سری جهیزیه به کمیته امداد کشور تعلق‌گرفته که توزیع آن از طریق کمیته امداد سهمیه‌بندی کشوری مشخص می‌شود.

ساخت مسکن مددجویان بهزیستی دارای دو معلول و کمیته امداد در رشتخوار دنبال می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در پایان با اشاره به بخشی دیگر از موضوعات در اولویت پیگیری در رشتخوار، گفت: بحث مسکن باید تقویت شود که در همین راستا برای افراد غیر تحت پوشش دو معلول به بالای بهزیستی و تحت پوشش‌های کمیته و غیره… کار ساخت منازل در رشتخوار دنبال خواهد شد، در رابطه با وضعیت چاه‌های بنیاد مستضعفان در رشتخوار نیز کار به صورتی باید دنبال شود که موضوع به نفع مردم و مشکلات و معضلات حل شود، در رابطه با جاده رشتخوار نیز بنیاد به‌صورت مشارکتی ورود کرده که از سنگان کار هم‌اکنون شروع‌شده و هم موضوع جاده دوطرفه و قطار دوخطه دنبال خواهد شد.

پرویز فتاح در پایان از موافقت به مشارکت در تأمین قیر و آسفالت و روکش جاده رشتخوار و همچنین ساخت تعدادی خانه عالم و تعدادی زمین ورزشی برای مناطق محروم در رشتخوار خبر داد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 100