عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان برای سومین سال پیاپی در بین پراستنادترین دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان برای سومین سال پیاپی در بین پراستنادترین دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان گفت: عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان برای سومین سال پیاپی در بین پراستنادترین دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان؛ دکتر بهشتی رئیس دانشگاه صنعتی قوچان در این باره گفت: موسسه Clarivate Analyties تحت عنوان (WOS) هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران و دانشمندان دنیا می‌پردازد که این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران حوزه‌های موضوعی علمی مختلف می‌باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان بیان کرد: بر همین اساس و برای سومین سال پیاپی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در بین پراستنادترین دانشمندان جهان قرار گرفت.

دکتر بهشتی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۶ دانشمند از ایران در این فهرست قرار گرفتند که نام دکتر حسن کریمی مله نیز در این فهرست دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۹ نیز از ایران ۱۲ نفر در بین یک درصد دانشمند برتر دنیا قرار گرفتند که از دانشگاه صنعتی قوچان دو نفر، آقایان دکتر کریمی مله و دکتر ماهیان در این لیست حضور داشتند.

دکتر بهشتی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ نیز اسامی یک درصد دانشمند برتر دنیا منتشر شد که به مانند سال گذشته تعداد ۱۲ نفر از جمهوری اسلامی ایران در این فهرست دیده میشد که خوشبختانه برای سومین سال پیاپی دانشگاه صنعتی قوچان نیز صاحب یک نماینده بود و جناب آقای دکتر حسن کریمی مله در این لیست حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ برای قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، کلیه فعالیتهای علمی ۱۰ساله اخیر در سطح بین المللی از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پراستناد، تعداد استناد به مقالات پراستناد مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مسایلی نظیر، رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابل قبول و نیز مقالات باز پس گیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از این فهرست موثرند. بر این اساس تقریبا ۶۳۸۹ پژوهشگر در سال ۲۰۲۰ به عنوان پژوهشگر پراستناد انتخاب شده اند.

برای انتخاب پراستنادترین پژوهشگران دنیا، مقالات یک درصد پراستناد در دوره زمانی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ مطابق با فهرست پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) پردازش شدند. تعداد استنادهای مقالات یک درصد پراستناد یکی از معیارهای اصلی انتخاب پراستنادترین پژوهشگران دنیا بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13