طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر چناران آغاز شد
طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر چناران آغاز شد

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری گفت: به منظور حفظ منظر و رفع نواقص سیمای شهری، طرح ساماندهی دستفروشان در چناران به مرحله اجرا در آمد.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری چناران گفت: به منظور حفظ منظر و رفع نواقص سیمای شهری، طرح ساماندهی دستفروشان در چناران به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس مجید مظفری از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان شاغل در معابر شهری خبر داد و با اشاره به تدوین و جمع بندی این طرح در جلسات مختلف کارگروه خدمات شهری، عنوان کرد: طرح مزبور که ماحصل چندین ماه کار علمی و برداشت اطلاعات میدانی بود، پس از جمع بندی نهایی با مصوبه شورای شهر جهت اجرا و تحت نظارت مستقیم اداره خدمات شهری به شهرداری ابلاغ گردید.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری چناران بیان کرد: در فاز اول، کلیه سبزی فروشانی که بصورت دستفروش به این کار اشتغال دارند در اولویت کار اداره خدمات شهری قرار گرفت و بعد از فراخوان و جلسات مختلف توجیهی با ثبت نامی که شد، استقبال چشمگیر این افراد را شاهد بودیم.

مظفری تصریح کرد:  با توجه به شکایات و گلایه های متعدد کسبه و شهروندان مبنی بر ایجاد سد معبر توسط متصدیان این مشاغل و همچنین با هدف ارتقا حفظ نظم و رفع نواقص سیمای شهری در معابر عمومی اجرای این طرح در دستور کار شهرداری چناران قرار گرفته است.

این مقام مسئول در شهرداری چناران اظهار کرد: با استقبال و مشارکت خوبی که توسط این افراد صورت گرفته است به ازای دریافت وجه، یک دست لباس با کد مشخص، یک عدد سطل زباله و یک میز در غالب ایستگاه فروش در مکانهای مشخص به ایشان واگذار میشود تا علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی توسط خود این افراد، کمک بیشتری نیز به سیما و منظر شهری گردد.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری چناران در پایان با اشاره به اینکه اجرای این طرح بدین شکل برای اولین بار در سطح شهرداری‌های سراسر کشور توسط شهرداری چناران اجرا می شود، گفت: امیدواریم در مراحل بعدی سایر دستفروشان نیز به همین ترتیب پوشش داده میشوند وعلاوه بر این در ادامه طرح مزبور، کلیه ایستگاه های اختصاصی نورپردازی خواهند شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13